آمریکا، ژاپن و کره جنوبی مانور رهگیری موشک برگزار می‌کنند

در پی تهدید حمله موشکی کره شمالی، سه کشور ژاپن، آمریکا و کره جنوبی دو روز را به تمرین رهگیری موشک اختصاص دادند.

تست ردیابی موشک توسط آمریکا، ژاپن و کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ، ژاپن اعلام کرد به همراه آمریکا و کره جنوبی رزمایش دو روزه‌ای را از روز دوشنبه (فردا) برای رهگیری موشک‌های کره شمالی برگزار می‌کند.

هفته گذشته در شبه‌جزیره کره، تمرینات نظامی گسترده‌ای با مشارکت آمریکا و کره جنوبی انجام گرفت که در پی آن کره شمالی وقوع جنگ ناگهانی را  قطعی دانست.  

بر خلاف تحریم‌های سازمان ملل و محکومیت‌های بین‌المللی، کره شمالی طی ماه‌های اخیر دو موشک بالستیک را بر فراز آسمان ژاپن مورد آزمایش قرار داد.

کره شمالی در آخرین آزمایش موشکی خود، یک موشک بالستیک قاره‌پیما را در 29 نوامبر آزمایش کرد که به گفته مقامات این کشور، پیشرفته‌ترین موشکی‌ است که آنها تاکنون آزمایش کرده‌اند و توانایی رسیدن به آمریکا را نیز دارد.

ژاپن اعلام کرد رزمایش نظامی آتی خود با آمریکا و کره جنوبی ششمین تمرین نظامی‌ است که با هدف رهگیری موشک‌های بالستیک کره شمالی انجام می‌شود.

هنوز مشخص نیست که در این تمرینات سامانه‌ ضد موشکی تاد (THAAD) هم مورد آزمایش قرار می‌گیرد یا خیر. نصب سامانه ضد موشکی تاد توسط آمریکا در کره جنوبی سبب خشم چین شده است زیرا این کشور معتقد است رادارهای قوی این سامانه می‌توانند تاسیسات نظامی کشورهای همسایه را نیز رصد کنند. 

آمریکا در داخل خاک خود نیز طی ماه‌های اخیر چندین سامانه ضد موشکی را با هدف رهگیری و انهدام موشک‌های کره شمالی مورد آزمایش قرار داده است.

کره شمالی معتقد است برنامه‌ تسلیحاتی کشورش برای مقابله با تهاجم آمریکا ضروری است. آمریکا در حال حاضر،  28500 نیرو در کره جنوبی مستقر کرده است.   

انتهای پیام/

برگزاری مانور رهگیری موشک در شبه‌جزیره کره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضابانکی
۱۵:۴۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
نابودی هیبت امریکاوترامپ عهدشکن مکار نزدیک است واین قوم بیرحم بی انصاف جنگ طلب قاتل همگی اواره وبه درک واصل خواهند شد
آخرین اخبار