برگزاری نخستین جشنواره استانی غذاهای محلی به مناسبت شب یلدا در سنندج

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از برگزاری نخستین جشنواره استانی غذاهای محلی به مناسبت شب یلدا در 28 آذرماه سال‌جاری در سنندج خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان ازبرگزاری نخستین جشنواره استانی غذاهای محلی به مناسبت شب یلدا در روز 28 آذرماه جاری در سنندج خبر داد و گفت: هدف ازبرگزاری این جشنواره حفظ آئین و سنت های شب یلدا، معرفی آداب و رسوم شب یلدا در استان کردستان و شناسایی افراد ماهر در حوزه صنایع غذایی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: استان فرهنگی کردستان با قرار گیری در اقلیم کوهستانی علاوه بر ایجاد چشم اندازهای طبیعی نوع آشپزی و طبخ غذا را نیز تحت تاثیر قرار داده که در بسیاری از نقاط کشور این آداب و رسوم منحصر به فرد است.

احمدی بیان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی از این دست می‌تواند به عنوان راهکاری موثر و مفید در شناسایی فرهنگ کردستان و معرفی این آداب و رسوم به مردم عزیز ایران اسلامی باشد.

وی تهیه غذاهای شب یلدا، میوه آرایی و پیش غذاهای شب یلدا را از محورهای اصلی برگزاری این جشنواره نام برد و گفت: علاقمندان می‌توانند از تاریخ 16 لغایت 22 آذر ماه سال‌جاری با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان‌ها و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای پانیذ ثبت نام کنند.

گفتنی است؛ نخستین جشنواره استانی غذاهای محلی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل ورزش و جوانان در تاریخ 28 آذرماه جاری در هتل شادی سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیا/ د م

نخستین جشنواره استانی غذاهای محلی به مناسبت شب یلدا در سنندج برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.