عبور میلیون‌ها زائر رضوی در طول سال و وجود اماکن مقدس و بناهای تاریخی فراوان در سمنان لزوم توجه بیشتر به گردشگری این شهر را بیشتر کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان بابیان اینکه باغ‌راه‌ها و سیستم سنتی توزیع آب در این شهر یکی از ظرفیت‌های جذب گردشگر است، گفت: بسیاری از شهرهای ایران از یک ظرفیت گردشگری توانسته‌اند بهره‌وری بالایی را داشته باشند درحالی‌که سمنان ابنیه تاریخی، باغ‌ها، خانه‌های کهن، مسیر آبیاری سنتی و ده‌ها مورد دیگر را یکجا در درون خود دارد که می‌تواند توسعه گردشگری را به همراه داشته باشد.


وی افزود: معرفی سیستم آبیاری سنتی باغات شهر سمنان ظرفیت قابل معرفی در عرصه ملی و بین‌المللی است چراکه تمام ویژگی‌های یک زیرساخت گردشگری را دارد تا جایی که حتی در داخل استان و شهرستان نیز می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد لیکن باید از راه درست و صحیح نسبت به این زیرساخت‌های گردشگری وارد شد و به طرز درستی آن‌ها را به استان، کشور و حتی جهان، شناساند.


شهردار سمنان حضور مسافران و زائران رضوی را در مسیر تهران-مشهد دیگر ظرفیت خوب گردشگری این شهرستان در کنار بافت فرسوده دانست و تصریح کرد:عبور میلیون‌ها زائر رضوی در طول سال و وجود اماکن مقدس فراوان در سمنان می‌تواند افزایش ماندگاری مسافران را در پی داشته باشد.


ناظم رضوی افزود: کافی است کسر کوچکی از جمعیت میلیونی زائران امام هشتم(ع) به شهر سمنان سرازیر شده و دقایقی را به ماندگاری‌شان بیفزایند تا شاهد توسعه و رونق گردشگری باشیم.


وی سومین راهکار افزایش گردشگری را ایجاد زیرساخت‌ها در کنار بافت فرسوده و افزایش ماندگاری زائران امام رضا(ع) قلمداد کرد و افزود: بررسی این امر با مشارکت بخش خصوصی در مجموعه شهرداری در زمره برنامه‌های در دست اجرا خواهند بود.


انتهای پیام / د


ظرفیت‌های گردشگری سمنان باید معرفی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.