پیش بینی تولید هزار و ۵۰۰ تن شکر سرخ در بابلسر

پیش بینی بینی می‌شود در ۱۶۰ هکتار از نیشکرستان‌های بابلسر هزار و ۵۰۰ تن شکر سرخ تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از آغاز برداشت نیشکر در این شهرستان خبر داد و گفت: در امسال ۱۶۰ هکتار از زمین‌های این شهرستان زیر کشت نیشکر رفت که پیش بینی می‌شود بیش از هزار و ۵۰۰ تن شکر سرخ در شهرستان تولید شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷ کارگاه استحصال شکر سرخ در منطقه بهنمیر مشغول فعالیت می‌باشند.

رزاقی گفت: مقدار زیادی نیشکر از منطقه جنوب برای عمل آوری و استحصال شکر به این منطقه وارد می‌شود از ساماندهی و حل مشکلات این کارگاه‌ها برای رونق اقتصادی منطقه مهم است.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: در حال حاضر این کارگاه‌ها زیر نظر صنف قنادان قرار دارند و خواستار قرار گرفتن در زیر مجموعه صنایع کشاورزی هستند که پیگیری‌هایی از طرف جهاد کشاورزی شهرستان و استان در این زمینه صورت گرفته، ولی تاکنون این امر محقق نشده است.

وی گفت: تفاله نیشکر یا باگاس، پس از عصاره گیری شربت نیشکر از چرخه تولید شکر خارج می‌شود در حال حاضر این تفاله نیشکر یا به عنوان خوراک دام و یا به عنوان کود مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد.

رزاقی افزود: از صد‌ها سال پیش تاکنون، کشت نیشکر در شمال ایران و در سواحل دریای مازندران به ویژه در قسمت جنوب شرقی بابلسر و در منطقه بهنمیر متداول بوده است و این بخش خود نیز به تهیه شکر قرمز به عنوان یک محصول طبیعی اقدام می‌کردند.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: تفاله نیشکر در صورت عمل‌آوری می‌توان در موارد بیشتری مورد استفاده قرار گیرد. از جمله موارد کاربرد این پسماند کشاورزی، می‌توان با فعل و انفعالاتی به خمیر کاغذ، تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی به جای ظروف پلاستیکی، خوراک دام، اتانول و فورفورال (دارای مصرف پزشکی و داروسازی) و چندین فرآورده دیگر تبدیل شود.

انتهای پیام/آ

آغاز برداشت نیشکر در بابلسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار