دانش آموزان نهاوندی با کاشت گل به کمک شهرداری می‌آیند

باهدف آموزش و نهادینه کردن فرهنگ استفاده و حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط‌زیست طرح همیاران طبیعت با حضور مسئولان آموزش‌وپرورش و شهرداری و شورای شهر در مدارس نهاوند در حال اجرا است.

دانش آموزان نهاوندی با کاشت گل به کمک شهرداری می‌آیندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالعلی ملکی رئیس شورای شهر نهاوند اظهار داشت: در این طرح که با حضور کارشناسان طبیعت و با اهدای گلدان و بذر گیاه، به دانش آموزان در مدارس ابتدایی و راهنمایی همراه است دانش آموزان به عنوان یک کار عملی که در کتاب‌های آن‌ها نیز اشاره‌ای به آن شده است با کاشت این بذر‌ها نسبت به فرهنگ‌سازی برای کاشت گل و گیاه آشنا می‌شوند و با مشارکت دانش آموزان در پرورش گیاهان محیط‌زیستی سالم‌تر و زیباتر را در معرض دید همه قرار خواهند داد.

وی دراجرای این مراسم در مدرسه ابتدایی تجدد نهاوندگفت: این طرح که با استقبال دانش آموزان و اولیاء آن‌ها مواجه شده ضمن احیاء طبیعت می‌تواند آشنایی دانش آموزان با گیاهان و نحوه رشد آن‌ها را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت: این طرح باعث شود این عزیزان در چیدن گل‌ها دقت بیشتری کنند، چون شاهد این بوده‌اند که با چه زحمتی آن‌ها را پرورش داده‌اند و در حفظ و نگهداری حاصل دسترنج خود کوشا خواهند بود.

ملکی افزود: همچنین در این طرح حس رقابت بین آن‌ها جهت آماده کردن گل‌هایشان برای ارائه به جشنواره شکوفا خواهد شد.

این طرح با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر نهاوند با همکاری مؤثر آموزش‌وپرورش و کانون فرهنگی تربیتی دخترانه امام خمینی (ره) در حال اجرا است.

زمانیان سرپرست شهرداری نهاوند نیز در این زمینه گفت: با حضور دریکی از مدارس نهاوند آموزش کاشت بذر و شرایط نگهداری از آن به دانش آموزان توسط شهرداری داده شد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان امروز آینده‌سازان نسل فردا هستند آموزش و فرهنگ‌سازی برای آن‌ها در آینده نیز جواب خواهد داد و باعث می‌شود محیط‌زیستی زیباتر داشته باشیم.

سرپرست شهرداری نهاوند اظهار داشت: توزیع بیش از ۱۵۰ گلدان به همراه بذر به دانش آموزان توسط شهرداری نهاوند انجام شد تا این دانش آموزان با کاشت این گل‌ها، آن‌ها را پرورش دهند و در روز درختکاری در میدان‌ها و پارک‌های سطح شهر بکارند.

انتهای پیام/ز

کاشت نهال در نهاوند توسط دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.