دادستان دامغان ؛

جمع آوری معتادان متجاهر دامغان

دادستان دامغان گفت: یکی از برنامه‌های دادستانی عمومی و انقلاب دامغان شناسایی و دستگیری معتادان متجاهر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدتقی گلی دادستان دامغان ضمن بیان اینکه معتادان متجاهر در دامغان جمع‌آوری خواهند شد، گفت : تا یک ماه آینده کار شناسایی و دستگیری معتادان متجاهر در شهرستان اجرایی می‌شود و این افراد برای ترک و درمان به مراکز کمپ ترک اعتیاد معرفی خواهند شد.

وی بابیان اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دامغان دستور تخریب اماکن آلوده صادر و اجراشده است، اظهار داشت : در راستای پیشگیری‌های وضعی، حفاظت و صیانت از حقوق عامه شهروندان دستور تخریب اماکن آلوده در چندین نوبت به شهرداری دامغان داده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب دامغان تصریح کرد: اماکن مخروبه و ساختمان‌های متروکه در حال ریزش به‌منظور جلوگیری از خطرات احتمالی شامل سرقت، جمع‌آوری اراذل‌ و اوباش و پیشگیری از وقوع جرم تخریب می‌شوند که انجام این کار پس از طی مراحل اداری و با رضایت مالکان انجام می‌شود.

گلی در دیگر بخش سخنان خود، با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ارائه راهکارهای عملی هستیم، بیان داشت : در این زمینه دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه آسیب‌های اجتماعی باید باقدرت و توان بیشتری در این عرصه ورود پیدا کنند.

وی ضمن بیان اینکه در حوزه رفع معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، دستگاه‌هایی اجرایی فعال‌تر باشند، افزود : یکی از اولویت‌های اساسی دستگاه قضا، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است لیکن برای این منظور می‌بایست کار فرهنگی با تکیه بر نقش ائمه جمعه و جماعات، رسانه ها و مردم را در اولویت قرار داد.

دادستان دامغان اظهار داشت : فقر، بیکاری، اعتیاد، طلاق، تکدی گری و روابط نامشروع از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که باید با ارائه راهکارهای فرهنگی و انتقال آن به خانواده‌ها در پیشگیری از آنها اقدام کرد.

گلی بیان داشت : امروزه توجه به بحث امنیت شهروندان و روش‌های ارتقای آن، به یکی از اولویت‌های اساسی دستگاه قضایی تبدیل‌شده چراکه معیار شناخت و تحلیل امنیت در پهنه شهر بسیار متفاوت است.

انتهای پیام / ذ

تا یک ماه آینده کار شناسایی و دستگیری معتادان متجاهر در دامغان اجرایی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار