در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مردم باید از منظره های شهری محافظت کنند

مسئول کمیته هنرهای محیطی خانه نقاشان ایران گفت: در 3 سال اخیر مردم بیش از پیش از منظره های شهری حتی در چهارشنبه سوری محافظت کردند.

محمدرضا فیروزه ای مسئول کمیته هنرهای محیطی خانه نقاشان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: کمیته هنرهای محیطی یکی از بازوهای اجرایی انجمن نقاشان ایران است که ارائه و اجرای طرح های چیدمان، نقاشی های دیواری و مبلمان شهری را بر عهده دارد و در همین راستا تعداد بسیاری از دیوارهای نامناسب و فرسوده را شناسایی و به کمک زیباسازی شهرداری تهران پاکسازی کرده است.

وی افزود: خوشبختانه چندسالی است که سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای کارشناسی و رسیدگی به سیمای بصری و مناظر شهری از ایده و نظرهای هنرمندان بهره می گیرد و همین اقدام پسندیده منجر به اعمال تغییرات اساسی در طرح بیلبوردها، دیوارها و... گردیده است.

فیروزه ای ضمن اشاره به طرح موفق و تاثیرگذار «استقبال از مهر» بیان کرد: در سه سال اخیر که هنرمندان در حضور مردم جشنواره تخم مرغ های رنگی و نقاشی های دیواری را انجام دادند مردم با این هنر و هنرمندان ارتباط برقرار کرده و بیش از سال های پیشین، از منظره های شهری محافظت کردند و در بسیاری از موارد هم در چهارشنبه سوری تذکر می دادند که به دیوارهای نقاشی شده کاری نداشته باشند و آن دیوارها را خراب نکنند.

مسئول کمیته هنرهای محیطی در انتقاد به اجرایی نشدن تعدادی زیادی از طرح های زیباسازی گفت: طرح «شهر، ماشین» حدود یکسالی است که به سازمان زیباسازی شهرداری تهران ارائه شده است. اما به دلیل جابجایی در سیستم مدیریت های شهری این طرح تا به امروز اجرا نشده است. البته نمونه این طرح های اجرا نشده زیاد است. اگر عزل و انتصاب مسئولین کمتر اتفاق بیفتد کارها نیز به نوبت انجام می شود و این ناهماهنگی و رکود فعالیت در شهر و کشور شکسته خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نقاشی ، دیوار ، زیباسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.