امام‌جمعه پل‌دختر:

روحانیون پرچم‌دار هدایت و تربیت انسان هستند

امام‌جمعه پل‌دختر گفت: علما، روحانیون و طلاب مشعل‌داران و پرچم‌دار هدایت و تربیت انسان و هسته‌های فرهنگی جامعه هستند.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام محمد سوری ظهر دوشنبه در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان لرستان به میزبانی پل‌دختر گفت: شهرستان پل‌دختر دارای ۳۱۲ شهید است که بیش از ۷۰ بار در دوران دفاع مقدس مورد حمله هوایی رژیم بعثی صهیونیستی عراق قرار گرفته که نشان می‌دهد مردم این شهرستان ولایتمدار و پایبند نظام هستند.

وی افزود: طلاب و کسانی که می‌توانند باید مشعل هدایت برای مردم و راه را برای آن‌ها روشن کنند.

امام‌جمعه پل‌دختر با بیان اینکه روحانیون منبع اصیل و اصلی در انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغ دین هستند گفت: علما و روحانیون به عنوان مشعل‌داران هدایت و تربیت انسان وظیفه دارند در جامعه به ترویج سبک زندگی اسلامی و روشنگری مردم بپردازند.

وی افزود: سکان‌داران و مدیریت مدارس علمیه امری ارزشمند، حساس و خطیری است که نیازمند یک‌سری ملزومات و مشخصه‌ها است که باید برای رسیدن به حقیقت و بندگی پیش از دیگران به تهجد و شب‌زنده‌داری و تهذیب نفس بپردازند.

حجت‌الاسلام سوری با بیان اینکه طلاب و روحانیون پرچم‌دار هدایت و بصیرت بخش و هسته‌های فرهنگی جامعه هستند، گفت: دشمن تضعیف حوزه‌های علمیه را در دستور کار خود قرار داده که با توجه به این موضوع به دیدبانی بیشتر و فعال‌تری نیاز است.

امام‌جمعه شهرستان پل‌دختر نجات دین را در تربیت طلاب صالح دانست و گفت: با توجه به اینکه از دیرباز حوزه‌های علمیه به دلیل انقلابی بودن مورد هجمه‌های گسترده دشمنان بوده باید طلاب برای رسیدن به مقام حقیقت بندگی تلاش کنند.

این اجلاسیه که به مدت یک روز در دارالقرآن الزهرا (س) پل‌دختر برگزار شد مدیران ۱۳ مدرسه علمیه استان لرستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/د

علما و روحانیون پرچم‌دار هدایت و تربیت انسان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.