دیارعلویان میزبان حافظان و قاریان قرآن کریم

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن، پنج شنبه ١٠ اسفند همزمان با سراسر کشور در استان مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد فوقی معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد مازندران گفت: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در مازندران همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود که ثبت نام شرکت در آزمون از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir از امروز ۱۸ آذر تا ۲۰ دی، امکان پذیر است.

وی افزود: زمان ویرایش اطلاعات، همزمان با شروع و پایان ثبت نام است و اول بهمن تا نهم اسفند، کارت ورود به جلسه آزمون، صادر می‌شود.

فوقی گفت: این آزمون در چهار موضوع حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت (ع) و انس با قرآن و در ٢٤ رشته برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد مازندران افزود:آزمون کتبی تمامی رشته ها، پنج شنبه (١٠ اسفند)، آزمون الکترونیکی درک و معنا و تدبر در قرآن، شنبه (١٢ اسفند)، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش آموزان و آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه بزرگسالان، شنبه (١٢-١٧ اسفند) برگزار می‌شود.

فوقی گفت: شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای تمام داوطلبان مرد و زن بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد و هر داوطلب از میان رشته‌های آزمون، مجاز به انتخاب حداکثر چهار رشته است.

وی افزود: استاندارد سازی و جهت دهی آموزش‌های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی جوانان و نوجوانان و به روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآن کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از اهداف برگزاری این آزمون است.

فوقی گفت: حد نصاب قبولی در آزمون جهت اعطاء گواهینامه در آزمون کتبی، نمره ٧٠ به بالا، آزمون شفاهی، نمره ٧٥ به بالا و آزمون الکترونیکی، نمره ٧٠ به بالا است.

انتهای پیام/آ

۲۰ دیماه آخرین مهلت نام نویسی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.