نامگذاری بوستان دوستدار کودک به «توران خانم» در منطقه 20

بوستان دوستدار کودک در بیست و نهمین جلسه شورای شهر به «توران خانم» نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت نظری عضو شورای شهر تهران در بیست و نهمین  جلسه شورای شهر که امروز (سه شنبه) برگزار شد،  در رابطه با تغییر نام بوستان دوستدار کودک به نام توران خانم در منطقه 20 اظهار کرد: مرحوم توران میرهادی از فعالان حوزه حقوق کودکان بودند و در این حوزه شناخته شده هستند، از این رو  بهتر است در یکی از بوستان هایی که با محوریت شهر دوستدار کودک بود نام این عزیز بزرگوار را بگذاریم تا یاد و خاطره او برای شهروندان زنده بماند.

زهرا نژاد بهرام با اعلام مخالفت به این موضوع گفت: توران میرهادی جزء بنیان گذاران ادبیات کودک هستند و مخالفت من از این جهت است که تعویض یک نام زیبا به این نام اشتباه است بلکه باید اماکن دیگری را که فاقد نام هستند به این نام نام گذاری کرد.

رسولی نیز اعلام مخالفت کرد و گفت: بهتر است به احترام این بانوی مرحومه نام کامل او را بگذاریم و توران به تنهایی شناخته شده نیست و نمی تواند پیام رسان اهدافی که می خواهید باشد.

حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگ در پاسخ به مخالفت نژاد بهرام گفت: روند تغییر نام ها را متوقف کردیم اما این پارک در حال احداث است و هنوز افتتاح نشده و درخواست از این جهت بود که آیا این نام را تصویب کنیم یا خیر.

وی در ادامه افزود: پارک هایی با موضوعیت دوستدار کودک را در سطح شهر داریم و خواستیم یکی از این پارک ها را به این نام بگذاریم.

حق شناس در پاسخ به مخالفت رسولی گفت: قرار بر این است که مجسمه و تندیس توران میرهادی با نام کامل در ورودی بوستان باشد، اما برای آنکه کودکان بتوانند با این نام ارتباط برقرار کنند «توران خانم» را برگزیدیم.

پس از رأی گیری این نام برای بوستان انتخاب شد.

انتهای پیام/

نامگذاری بوستانی  در منطقه 20 به «توران خانم» در بیست و نهمین جلسه شورای شهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.