ضرورت توجه به اقدامات پیشگیرانه در حوادث رانندگی

اقدامات پیشگیرانه و عامل انسانی به منظور کاهش حوادث رانندگی باید انجام شود.

ضرورت توجه به اقدامات پیشگیرانه در حوادث رانندگیستوان یکم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه خطای انسانی باید با ارتقاء ضریب ایمنی خودرو و جاده کاهش یابد، گفت: کاهش سوانح رانندگی وابسته به ۲ عامل اقدامات پیشگیرانه و توجه به عامل انسانی است.

وی افزود: در ایران شیب کشته‌ های سوانح رانندگی نزولی بوده و از ۲۷ هزار نفر در چند سال گذشته ، امروز به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

ستوان یکم ابراهیمی گفت: در سال ۲۰۰۹ با توجه به اهمیت آمار بالای قربانیان سوانح جاده‌ ای، سمیناری با حضور وزرای حمل و نقل کشورها در مسکو برگزار و این مسئله به عنوان یک دغدغه اصلی در جهان مطرح شد.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران با بیان اینکه آمار کشته ‌شدگان حوادث رانندگی در آن سال به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جهان می‌ رسید، افزود: با توجه به اهمیت مسئله مذکور از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ دهه اقدام برای ارتقای ایمنی معرفی و سازمان جهانی بهداشت، بانک جهانی و کمیسیون ویژه ارتقای ایمنی مأمور به اجرای آن شدند.

ستوان یکم ابراهیمی گفت: با وجود آنکه تا کنون نیمی از این دهه گذشته است ولی تعداد قربانیان تنها با حدود ۱۰۰ هزار نفر کاهش روبه رو بوده و آمار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: در رابطه به عامل انسانی باید بگوییم که انسان موجودی ممکن الخطاست و نمی توان انتظار داشت تا اشتباهی مرتکب نشود ، اما می توان با فرهنگ سازی و نهادینه نمودن قوانین و مقررات از خطای انسانی کاسته و شاهد تخلفات و تصادفات امروزی نبود.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: توجه به قوانین و مقررات و آموزش فرهنگ رانندگی برای همگان الزامی است، چرا که هر فرد خود به خود یک عنصر ترافیکی است.

انتهای پیام/ م

کاهش حوادث رانندگی با اقدامات پیشگیرانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.