کاهش 11 درصدی صادرات سفال لالجین

مدیرکل گمرک استان همدان از کاهش 11 درصدی صادرات ظروف سفالی لالجین در هشت ماهه امسال خبر داد.

کاهش 11 درصدی صادرات سفال لالجین به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی مدیر کل گمرک استان همدان گفت: در هشت ماهه امسال 5 میلیون و 978 هزار و 660 دلار انواع ظروف سفالی از گمرک همدان به کشورهای عراق و هلند صادر شده است.

 وی وزن این میزان کالای صادراتی را 836 هزار کیلوگرم اعلام کرد و اظهار داشت: صادرات ظروف سفالی 6 درصد از کل صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده و با این شرایط در رتبه پنجم کالاهای صادراتی استان همدان قرار دارد.

 مدیرکل گمرک استان همدان خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته 6 میلیون و 745 هزار و 468 دلار ظروف سفالی از همدان به سایر کشورها صادر شده که در مقایسه با آمار صادرات امسال، 11 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 این مسئول با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیرنفتی یکی از اولویت‌های استان همدان بوده و تمامی تلاش بر افزایش میزان صادرات صنایع دستی به‌کار گرفته شده است اضافه کرد: صادرات صنایع دستی استان همدان باید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد که تمهیدات لازم در این زمینه ایجاد شده است.

 خشوعی با اشاره به اینکه همدان یکی از استان‌های مطرح کشور در زمینه تولید صنایع دستی محسوب می‌شود بیان کرد: اقدامات متعددی برای حمایت از صنعتگران استان همدان برای تولیدات صادرات محور شده که خوشبختانه نتیجه مناسبی نیز داشته است.

 وی فرش را یکی از مهم‌ترین کالاهای تولیدی همدان دانست و گفت: فرش دستبافت همدان با توجه به سابقه و کیفیت بالایی دارد که در بازارهای جهانی نیز شناخته شده است ولی به سبب تحریم‌ها در سال‌های اخیر میزان صادرات کاهش یافته بود.

 مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه پس از اجرای برجام تحریم‌های فرش دستبافت ایران نیز لغو شده است گفت: خوشبختانه صادرات فرش دستبافت از همدان به سایر کشورها آغاز شده و نخستین محموله صادراتی در هفته گذشته از گمرک همدان صادر شد.

 وی یادآورشد: یکی از مشکلات در حوزه صادرات صنایع دستی مربوط به نبود بسته بندی مناسب برای سفال لالجین است که به دنبال این هستیم تولید بسته‌بندی مناسب برای سفال را در دستور کار قرار دهیم تا بتوان در بازارهای جهانی رقابت کرد.

انتهای پیام/ج



کاهش صادرات سفال لالجین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.