همایش ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق در اراک

همایش ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق در استان مرکزی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  چهارمین  همایش  ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی (GIS) در صنعت آب و برق در سالن پیامبر اعظم استانداری آغاز شد و به مدت دو روز در حال برگزاریست.
 
محسن بختیار معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در این کنفرانس گفت: تقویت سامانه اطلاعات مکانی (GIS) در سازمان‌ها از زیرساخت‌ها و مولفه‌های تثبیت توسعه است.

بختیار افزود: صنعت آب و برق به عنوان زیربنایی‌ترین صنعت کشور در سال‌های اخیر به ویژه در دولت یازدهم موفقیت‌های ارزشمندی را شاهد بوده که نقش موثری در توسعه و رفاه جامعه داشته است.

وی اضافه کرد: حفظ این نقش کلیدی مستلزم استفاده از آخرین دستاورد‌های مربوط به فناوری‌ها از جمله بهره گیری از سامانه اطلاعات مکانی است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو ادامه داد: سهم داده‌های مکانی تاثیرگذار بر امر تصمیم گیری در این صنعت بزرگ، بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد کل داده‌ها است، به همین دلیل این داده‌ها باید با استفاده از سیستم‌های اطلاعات مکانی تبدیل به اطلاعات شود تا قابلیت کاربرد در نظام تصمیم گیری را داشته باشد.
وی بیان کرد: سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS در وزارت نیرو بستر مهمی برای ذخیره سازی، نگهداری، مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی است.

بختیار افزود: تدوین و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مکانی و آمار صنعت آب و برق به عنوان یکی از راهبرد‌های اصلی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت نیرو است.

عسکریان ابیانه معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این کنفرانس گفت: آموزش عالی ۴ برنامه بزرگ اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها آمایش آموزش عالی و آمایش سرزمین است.

عسکریان ابیانه افزود: آمایش سرزمین در آموزش عالی مورد حمایت دولت است و باید کمک شود تا این آمایش به بهترین نحو انجام شود.

وی گفت:  آموزش عالی به سمت دانشگاه نسل سوم در حرکت است که در چشم انداز فعالیت‌های این دانشگاه‌ها بخشی از درآمد‌ها از طریق ایجاد مراکز رشد، کارگاه‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌شود.

در آیین افتتاح این همایش از سه جلد کتاب اطلس ۶۰ سال کارتوگرافی دکتر سحاب، کتاب پیاده سازی شبکه‌های توزیع برق در سیستم GIS، ژئواینفورماتیک در صنعت توزیع نیروی برق و مدل سازی شبکه‌های توزیع برق با استفاده از GIS و فاز اول SDI در صنعت برق رونمایی شد.

همچنین در این همایش ۲۰ تندیس از دکتر سحاب به شرکت‌های مختلف در حوزه آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری، آب و فاضلاب روستایی، توزیع نیروی برق در استان‌های مختلف و یک شرکت مادر تخصصی ارایه شد.

 

انتهای پیام / ج

  همایش ملی 2روزه کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق در  استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.