نوربخش خبر داد

سیاست سازمان تامین اجتماعی خروج از بنگاه داری است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سیاست تامین اجتماعی خروج از بنگاه داری است و در حال حاضر این نهاد به عنوان بزرگترین شرکت کسب و کار در کشور به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست مشترک این سازمان با شستا که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و ٤٠٠ هزار تن از کسانی که در کارگاه‌های زیر ٥ نفر شاغل بودند و پرداخت حق بیمه توسط کارفرما نداشتند، تحت پوشش سازمان قرار گرفتند و در مجموع ماهانه این سازمان ٢٢٠ میلیارد تومان به افراد تحت پوشش خود پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه سیاست تامین اجتماعی خروج از بنگاه داری است، افزود: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی بزرگترین شرکت کسب و کار در کشور به شمار می‌آید. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: اگر سازمان عملکرد خوبی داشته باشد، نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه در امنیت ملی هم مشکلی نخواهد داشت.

نوربخش گفت: با توجه به سیاست‌های سازمان به دنبال خروج از بنگاه‌داری هستیم، ضمن اینکه در سال 67 سازمان تامین اجتماعی مطالباتی داشت که در ازای این مطالبات بنگاه‌هایی به تامین اجتماعی واگذار شد که اصلا انتخاب این سازمان نبوده‌اند.

وی افزود: با خروج از این بنگاه‌های اقتصادی درآمدها صرف کاهش هزینه‌های مالی سازمان می‌شود، این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی در نقطه سر به سری به سر می‌برد و بر اساس قانون باید دولت هر سال 10 درصد از بدهی‌های خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند.

به گفته نوربخش سازمان تامین اجتماعی به دنبال فروش شستا نیست و نخواهد بود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: امیدواریم خروجی بودجه 97 به نفع تامین اجتماعی و در جهت پرداخت مطالباتش باشد.

نوربخش اذعان کرد: 140 بنگاه برای فروش داریم و 57 بنگاه طبق مصوبه هیأت امنا قرار است به فروش برسد، ضمن اینکه از این 57 بنگاه، 49 بنگاه متعلق به شستا و 8 بنگاه برای تامین اجتماعی است.

وی گفت: ایجاد صندوق ETF  یکی از برنامه‌های تامین اجتماعی است. همچنین سهام این صندوق به مستمری‌بگیران واگذار می‌شود و قرار است این صندوق وارد بورس شود.

نوربخش عنوان کرد: تمامی منابع سازمان در سال 96 از طریق پرداخت حق بیمه محقق شده است و چرخش مالی سازمان تامین اجتماعی در یک ماه 12 هزار میلیارد تومان است.

وی در پایان گفت: 60 درصد از سرمایه دو بنگاه اقتصادی تیتیکو و تاپیکو متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و این دو بنگاه اقتصادی نیز در بورس قرار دارند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست نوربخش مدیرعامل تامین اجتماعی برای کلنگ زنی برای افتتاح بیمارستان فیروزآباد شیراز به این شهر سفر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
امیدوارم همه مشکلات رفع شه
آخرین اخبار