درخشش هنرمند لاهیجانی در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

اثر هنرمند لاهیجانی در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان موفق به کسب تندیس جشنواره شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ قاسم مصفا، مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: نمایش "کی از همه قوی تره؟" به نویسندگی و کارگردانی سمیه منجم از لاهیجان در بخش خردسال بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان موفق به کسب تندیس جشنواره شد.

وی افزود: هیأت داوران این مسابقه پس از ارزیابی آثار حاضر در بخش نمایشنامه نویسی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را مشترکا به "سمیه منجم" برای نگارش نمایشنامه "کی از همه قویتره؟" از لاهیجان و "رامین کُهن" برای نگارش نمایشنامه "هدیه کوچولو" از تهران تقدیم کرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه "کی از همه قویتره؟" برگرفته از داستان های کهن است اظهار داشت: تمام فاکتورهای این قصه کاملا ایرانی است و این پیام را دربردارد که آدمی باید قدر داشته‌هایش را بداند.

قاسم مصفا با بیان اینکه ویژگی این نمایش علاوه بر تفاوت در عروسک‌ ها و نوع عروسک ‌گردانی، طراحی شخصیت‌ها به وسیله نقوش اصیل گلیم ایرانی است،گفت:  به دلیل اصالت داستان و ایرانی بودنش سعی شده عروسک‌ ها نیز این ویژگی را دارا باشند.

وی تصریح کرد: "امیر تنها" بازیگر و عروسک ‌گردان نمایش بوده و طراحی صحنه، طرح و ساخت عروسک‌ها و طراحی لباس را سمیه منجم به عهده داشته است.

 

انتهای پیام/ع

 

موفقیت هنرمند لاهیجانی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.