تقدیر ریاست کمیساریای عالی پناهندگان از خدمات ایران به مهاجرین

«سیوانکا داناپالا»، ریاست نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان در ایران با «علیرضا رشیدیان»، استاندار خراسان رضوی دیدار کرد.

تقدیر ریاست کمیساریای عالی پناهندگان از خدمات ایران به مهاجرینبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سیوانکا داناپالا»، ریاست نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان در ایران با «علیرضا رشیدیان»، استاندار خراسان رضوی دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور 4 ساله خود در ایران عنوان داشت: نقش جمهوری اسلامی ایران در خدمت رسانی به پناهندگان بی نظیر است و کمیساریای عالی پناهندگان تلاش نموده که حمایت دولت از پناهندگان را به گوش جامعه بین الملل برساند.

ایشان تصمیمات اخیر دولت آمریکا برای سایه انداختن بر سایر کشورها در منطقه و عدم حضور در مذاکرات جهانی را نشان از انزوای آمریکا در معادلات بین المللی و ایجاد و تشدید بحران های پناهندگی برشمرد.

آقای سیوانکا داناپالا مسئولیت این نهاد بین المللی را در بحران های جهانی پناهندگی که پیامد آن سیل مهاجرت ها به سایر کشورها و پناهندگی در کشورهای میزبان می باشد را حائز اهمیت خواند و اظهار نمود جامعه بین الملل با دیدگاه مشترک در حال پیگیری راه حل های مناسب برای رسیدگی به معضل پناهندگی می باشد.

این مسئول آژانس پناهندگان سازمان ملل با اشاره به تصدی مسئولیت جدید خود در کشور چین اظهار امیدواری نمود که بتواند از ظرفیت های کمیساریای عالی پناهندگان در کشور چین برای جذب اعتبارات بین المللی و کمک بیشتر به پناهندگان در ایران بیش از پیش موثر واقع شود.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار مشارکت عمومی نمایندگی های سیاسی کشورهای خارجی برای کمک رسانی به پناهندگان ایران را نشان از توفیقات ارزشمند حضور و مدیریت توانمند آقای سیوانکا در کمیساریای عالی برشمرد.

آقای رشیدیان با بیان وظیفه دولت ها و جامعه بین الملل در ایجاد شرایط صلح و آرامش برای زندگی انسان ها، تفکرات و دیدگاه های نادرست و غلط دولت ترامپ و نتانیاهو درباره بیت المقدس را موجب ایجاد جرقه های جنگ و در نتیجه آوارگی مسلمانان برشمرد.

وی موضع سازمان ملل در ایجاد صلح و آرامش در منطقه را حائز اهمیت خواند و عدم تبعیت و تسلیم نشدن این نهاد در برابر فشارهای صاحبان قدرت، پول و زور و توجه به رسالت انسانی و جهانی در حمایت از حقوق ملت ها و ایجاد شرایط مطلوب زندگی برای تمام انسانها را خاطر نشان نمود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار