فرماندار رزن:

رزن رتبه اول در تولید گندم و رازیانه در همدان

فرماندار رزن با بیان اینکه شهرستان رزن در تولید گندم و رازیانه رتبه اول را در استان دارد.

رزن رتبه اول در تولید گندم و رازیانه در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فتحعلی حسینی فرماندار رزن با بیان اینکه در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان با اشاره به جایگاه مهم کشاورزی در شهرستان، اظهار داشت: کشاورزی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه شهرستان از جایگاه مهمی برخوردار است لذا باید زیرساخت‌ها را برای این امر فراهم آوریم.

وی ادامه داد: مردم باید خدمت مسئولان را در عمل لمس کنند، گفت: همه مسئولان شهرستان باید هم در قول و هم در عمل خدمت به مردم را ملاک خود قرار دهند و تا آنجا که توان دارند در این مسیر الهی که خیر دنیا و آخرت را به‌دنبال دارد بکوشند.

فرماندار رزن با ابرازاینکه  شهرستان رزن در عرصه کشاورزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، گفت: 50 درصد از اراضی شهرستان رزن قابل کشت است.

حسینی با اشاره به اینکه بیش از 27درصد محصولات زراعی و 17 درصد از محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می‌شود، افزود: 85 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت است که از این مقدار  15هزار هکتار آبی و 70هزار هکتار دیم می‌باشد.

وی گفت: برای اولین بار در استان کشت گلخانه‌ای درختان مثمر به‌میزان 20 هکتار در دستور کار شهرستان قرار دارد.

فرماندار رزن با اعلام اینکه در راستای کاهش مصرف آب، گلخانه‌های این شهرستان از 2 هکتار به 14 هکتار افزایش یافته است، گفت: پروژه 30هکتاری گلخانه عمان قرار است تا 27 خرداد ماه 97 به بهره‌برداری برسد.

حسینی ادامه داد:کشاورزی از مهم‌ترین محورهای توسعه شهرستان است، گفت: این شهرستان در تولید گندم و رازیانه رتبه اول را دارد.

وی تاکید کرد: کشت زعفران در این شهرستان از 2 هکتار به 12 هکتار افزایش یافته است، افزود: با توجه به کمبود منابع آبی در حوزه کشاورزی افزایش گلخانه در سطح شهرستان باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

افزایش کشت زعفران در رزن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.