پایان کاشت گندم وجو پائیزه در یزد

کاشت گندم پاییزه در سطح ۱۱ هزار هکتار به شیوه مکانیزه از اوایل ماه آبان گذشته در برخی مناطق استان یزد آغاز شد و تا اواسط آذر ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با پایان یافتن کاشت پاییزه گندم و جو در سال زراعی جاری در سطح ۱۳ هزار هکتار از مزارع، این ۲ محصول کشت شده است.

محمدعلی حاتمی افزود: کاشت گندم پاییزه در سطح ۱۱ هزار هکتار به شیوه مکانیزه از اوایل ماه آبان گذشته در برخی مناطق استان یزد آغاز شد و تا اواسط آذر ماه ادامه داشت.

وی اشاره کرد: در این ارتباط ۵۶۰ تن بذر اصلاح شده گندم از ارقام سیستان، سیروان، سیوند، پیشتاز، بهاران، نارین و ۱۳۰ تن بذر گواهی شده جو از ارقام نصرت و نیز سه هزار و ۸۰۰ تن کود شیمیایی فسفات، ازته و پتاس توزیع شد.

حاتمی با اشاره به اینکه شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، و بهاباد از مناطق عمده کاشت محصول گندم و جو استان است، افزود: سطح زیرکشت گندم و جو نسبت به سال‌های گذشته بیش از ۱۰ درصد کاهش دارد که علت آن تغییر الگوی کشت و تداوم ۲ دهه خشکسالی است.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه کشاورزان نسبت به بیمه گندمزار‌های خود در برابر حوادث غیرمترقبه طبیعی اقدام کنند، یادآور شد: آن‌ها در بیمه پایه با پرداخت ۱۰۰ هزار ریال می‌توانند مزارع خود را بیمه کنند.

حاتمی متوسط تولید گندم در زمین‌های کشاورزی استان را سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در واحد سطح اعلام کرد و یادآور شد: در سال زراعی ۹۶-۹۵، ۴۰ هزارتن محصول گندم در استان یزد برداشت شد.


انتهای پیام/ ا

13هکتار از مزارع زیر کشت گندم وجو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار