باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

یارانه سال 97 چگونه محاسبه می شود؟

کاهش 11 هزار میلیارد تومانی از بودجه هدفمند کردن یارانه ها در لایحه بودجه 97 نشان از تغییرات اساسی مکانیزم پرداخت یارانه در سال آتی دارد.

 به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، با ارائه لایحه بودجه 97  به مجلس مشخص شد که دولت بودجه اجرای هدفمند کردن یارانه ها را حدود 11 میلیارد تومان کاهش داده است و این امر نشان از تغییرات اساسی مکانیزم پرداخت یارانه در سال آتی دارد.

درلایحه بودجه 97 خالص وجوه ناشی از هدفمند کردن یارانه ها، 37 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده در حالیکه این رقم در سال جاری 48 هزار میلیارد تومان بوده است بنابراین به طور حتم باید تعدادی از افراد از لیست یارانه بگیران فعلی خارج شوند تا تعادل بین میزان پرداختی ها و  این ارقام به وجود آید.

بحث تغییر مکانیزم پرداخت یارانه  و حذف دهک های پردرآمد از همان ابتدای اجرای طرح هدفمندی مطرح بود اما با وجود تاکید دولت ها  تنها حدود 4 میلیون نفر از لیست یارانه بگیران حذف شدند و تا به حال منابعی از این بخش به تولید و دهک های پایین جامعه پرداخت نشده است.

یارانه سال 97 چگونه محاسبه می شود؟

بر این اساس گویا این بار دولت دوازدهم عزم خود را جزم کرده و در لایحه بودجه 97 ، مسير پرداخت يارانه نقدی را به سمت خانوارهای نيازمند تغییر داده است به گونه ای که در این لایحه  آمده ، دولت در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و همچنین معطوف کردن پرداخت یارانه نقدی به خانوارهای نیازمند، این اجازه را دارد که در سال آینده از محل منابع سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها تا مبلغ 37 هزار میلیارد تومان هزینه کند که نسبت به امسال 11 هزار میلیارد تومان کمتر است .

 بر اساس این گزارش محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در یک نشست خبری، مکانیزم تغییر روش در پرداخت یارانه نقدی را از حذف ثروتمندان به شناسایی افراد نیازمند تایید کرد و در خصوص چگونگی اجرای هدفمندی یارانه ها در سال آینده توضیحاتی ارائه داد.

نوبخت تاکید کرد: با توجه به مصوبه مجلس، دولت مکلف به حذف برخی یارانه‌بگیران شده است بر این اساس یارانه را باید به کسانی که نیازمند هستند و یا استحقاق آن را دارند، بدهیم .

نوبخت البته تاکید کرد که ارقام اعلام شده درخصوص حذف ۲۰ یا ۳۰ میلیون نفر درست نیست، زیرا جامعه هدف به‌طور دقیق مشخص نشده است و نمی‌توان گفت که در حال حاضر چه تعداد از شمول دریافت یارانه نقدی حذف خواهند شد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که اگر یارانه نقدی تنها به افراد نیازمند پرداخت شود، رقم حذف شده حتی از این ارقام نیز فراتر خواهد رفت.

وی افزود:دو روش برای شناسایی افراد و پرداخت یارانه وجود دارد، اول آنکه به حساب 80 میلیون نفر سرکشی کنیم که در اینصورت همین دعواهای کنونی پیش می‌آید و  نهایتاً 3 تا 4 میلیون نفر حذف شدند.

به گفته نوبخت  روش دیگر، شناسایی افراد نیازمند بوده که برای این موضوع 3 سازوکار در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گفته به احتمال قوی ساز و کار پرداخت یارانه در سال 97 طبق روش شناسایی افراد نیازمند و حذف مابقی آحاد جامعه از لیست یارانه بگیران خواهد بود.

بر این اساس عمده افراد نیازمند تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که ثبت و شناسایی شده اند؛ بخش دیگر افراد شناسایی نشده اما با اطلاعات مشخص در نزد بیمه‌های تامین اجتماعی هستند که این افراد هم به صف افراد یارانه‌بگیر اضافه خواهند شد.

بر اساس این گزارش گروه سوم افراد نیازمندی هستند که تا کنون شناسایی نشده اند اما به گفته نوبخت می توانند تمایل به دریافت یارانه را به دولت اعلام کنند و وزارت کار پس از بررسی و صحت سنجی،  یارانه آنها را نیز به همان مبلغ 45500 تومان پرداخت خواهد کرد.

یارانه سال 97 چگونه محاسبه می شود؟

ریالی از منابع هدفمندی صرف هزینه‌های جاری و عمرانی نمی‌شود 

نوبخت در خصوص مکانیزم جدید محاسبه یارانه در سال 97 و حذف یارانه برخی افراد گفت: ما به جای اینکه به همه افراد ۴۵۵۰۰ تومان بدهیم به افراد نیازمندتر پول بیشتری خواهیم داد پس پول پرداختی به مردم و کل جامعه کم نمی‌شود بلکه تخصیص آن بهینه می‌شود. از طرف دیگر هیچ ریالی از منابع هدفمندی یارانه صرف هزینه‌های جاری و عمرانی دولت نمی‌شود. 

از مجموع صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه  هم می‌توان این نتیجه‌گیری را کرد که عملا مکانیزم اعطای یارانه‌ها در سال 97 تغییر خواهد کرد و یارانه نقدی تنها به افرادی پرداخت می‌شود که نیازمندی آنها برای نهادهای رفاهی کشور، ثابت شود.

تنها حدود 42 میلیون نفر در کشور نیازمند یارانه هستند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درخصوص وضعیت یارانه بگیران در سال آینده گفت:جمعیت یارانه بگیر کشور در حال حاضر حدود ۷۶میلیون نفر است که این میزان جمعیت یارانه بگیربه این معنی نیست یارانه ها بصورت هدفمند پرداخت نمی شود و تبعیض در این رابطه وجود دارد چرا که نمی شود به تمامی مردم به یک میزان یارانه پرداخت کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:دولت در بودجه سال ۹۷ مقرر کرده که به ۴۱ میلیون و ۸۰۰هزار نفر یارانه نقدی پرداخت کند و به عبارتی نمی توان گفت بیش از حدود ۴۲ میلیون نفر نیازمند دریافت یارانه نقدی در کشور وجود دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی افزود:در سال آینده تقریبا به همه کسانی که واجد دریافت یارانه نقدی هستند، یارانه نقدی پرداخت می شود.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد:دولت در بودجه سال آینده به ۴/۷ میلیون نفر افراد مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) که شامل ۳/۹میلیون نفر مستمری بگیر و ۸۰۰ هزار نفر مددجوی موردی و پشت نوبتی می شود یارانه پرداخت می کند.

وی تصریح کرد:همچنین دولت به حدود ۳/۶میلیون نفر مددجویان تحت پوشش بهزیستی که شامل ۱/۳ میلون نفر مستمری بگیران و ۲/۳ میلیون نفر نیازمندان موردی و پشت نوبتی می شود یارانه پرداخت می کند،همچنین یارانه به ۱/۲ میلیون نفر زنان سرپرست خانوار ارائه می شود .

وی ادامه داد:به افراد ساکن در دهستان های با ضریب ۶،۷،۸،۹ که این ضرایب در خصوص محرومیت و فقر روستایی های است، یارانه پرداخت می شود که شامل حدود ۸میلیون نفر در ۱۵۹۸ دهستان در کشور است همچنین به یک میلیون نفر بیماران خاص و صعب العلاج، یارانه پرداخت می شود.

یارانه نقدی در سال 97

جعفرزاده ایمن آبادی افزود:به گروه های نیازمند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی که شامل حدود ۱۱ میلیون نفر است یارانه پرداخت می شود که شامل ۵ میلیون و ۳۰۰هزار نفر کارگران ساختمانی بیمه شده و پشت نوبتی ، ۳ میلیون و ۲۵۰هزار نفر رانندگان برون شهری، یک میلیون و ۱۵۰هزار نفر قالیبافان،۷۱۰هزار نفر صیادان و ۲۵۰هزار نفر طلبه، ۹۰هزار نفر خادمان مساجد، ۲۸۰هزار نفر باربران،یک میلیون نفر عشایر و ۴/۸ میلیون نفر بازنشستگان با حقوق کمتر از یک میلیون تومان بعلاوه افراد تحت تکلف و حدود ۲ میلیون و ۹۵۰هزار نفر نیازمند دریافت یارانه نیز یارانه نقدی پرداخت می شود.

حدود ۳۴میلیون و ۵۰۰هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می شود

وی ادامه داد:حدود ۳۴میلیون و ۵۰۰هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می شود و پیش بینی می شودبا انجام این مهم ،حدود ۱۸ هزار و ۸۰۰میلیارد تومان منابع مالی حاصل شود که تماما صرف اشتغال جوانان می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰درصد جمعیت ایران در سال آینده یارانه نقدی دریافت می کنند،افزود:باید در کشور فقرزدایی شود و تنها نیازمندان واقعی یارانه دریافت کنند البته شخصا پیشنهاد خواهم داد به بازنشستگان با حقوق کمتر از دو میلیون تومان در سال آینده یارانه نقدی پرداخت شود.

بر اساس این گزارش حذف دهک های پردرآمد از لیست یارانه بگیران و پرداخت یارانه تنهابه افراد نیازمند، از اصلی ترین اهداف هدفمند شدن یارانه ها محسوب می شود و تحقق این امر البته اگر به درستی صورت گیرد به نفع اقتصاد کشور خواهد بود اما باید دید این تغییر مکانیزم پرداخت یارانه ها به چه صورتی اجرایی می شود و آیا تنها افراد ثروتمند از این لیست خارج می شوند یا این تغییر روش، گریبان گیر اقشار آسیب پذیر جامعه هم خواهد شد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۲۲:۲۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
احتیاج به وام بلاعوض دارم جهت مخارج زندگیم وپسر محصل دارم هزینه سرویس
Iran (Islamic Republic of)
ازطرف همه معلولان
۱۷:۵۴ ۲۲ دی ۱۳۹۷
. شغل بدید به معلولان چه درصد خفیف تا خیلی شدید


همش انسانند. وخانه میخوان
Iran (Islamic Republic of)
حجت مهدوی کیا
۱۴:۵۵ ۱۸ دی ۱۳۹۷
باسلام من معلولیت شدید دارم حدود14 سال میباشد عضو بهزیستی مربوطه هستم ولی افزایش یارانه که میگن سه برابر شده برای خانواده های تحت بوشش بهریستی ولی چرا خانواده 5 نفری من افزایش یارانه واریز نمیکنند ؟؟؟؟؟ لطفا رسیدگی کنید در ضمن برونده من بهزیستی مرند نگاه نو است ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی مجرد
۱۷:۵۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
من یک معلول توان بخشی شدید هستم تحت پوشش بهزیستی که دارای دو فرزند که درامدی ندارم شما هم سبدکالا مهر افزایش یارانه شهریور را هم واریز نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
سلام من بیکارم شغلی ندارم چرخ زندگیم با این یارانه مچرخه پنچ نفره هستم سه تا محسل دارم خواهشن به دادم برسید
Iran (Islamic Republic of)
محمد محمدی الب بالتا
۲۳:۴۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
من خانواده پنج نفره هستم کارگرساده بی کارم هستم
چندماهه مربضی قلبی هم دارم دولت قرار بود از خانوار پنج نفره حمایت کند پس چی شد این حمایت دولت همه چیز
سه برابر شده هنوز یارانه همون مبلغ قبلی هست
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی درزیکلا آقا شفیع
۲۱:۱۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
چرا یارانه ما تغیر نکرد، تو بهزیستی مستمر بگیرم، ولی یارانه 45500 تومان میگیریم سه نفره هستم، لطفا دولت بررسی بیشتر بکند تا حقی ضایع نشود، با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
باسلام آیادولت‌برای‌کارگران‌ساختمانی‌که‌هیچ‌حقوق‌‌ومستمری‌ندارن‌که‌بگیرن‌وباوجودنبودکار‌ساختمانی‌چون‌کارفصلیه‌وهمیشه‌شرمنده‌زن‌وبچه‌اند‌انقدرپول‌ندارن‌که‌هزینه‌‌پوشاک‌واجاره‌‌‌و‌خوراک‌خانواده‌رابدهند‌چاره‌ای‌نیندیشیده‌تایک‌عمر‌خانواده‌های‌کارگران‌فصلی‌دعا‌گویی‌‌شما‌سروران‌باشند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
من اگر بمیرم فقط یک سوال از خدا میکنم..... که چرا توی ایران به دنیا اومدم؟
Iran (Islamic Republic of)
نس پر
۱۰:۰۳ ۲۷ دی ۱۳۹۷
واقعا با شما موافقم چون درسن 42 سالگی هنوز نتونستم خانواده ای داشته باشم ولذت مادر شدن تو دلم موند....چرا؟ چون نتونستم ازدواج کنم تا به امروز چه رسد به رسیدن به ارزوهای دگر ...
...خیلی خیلی خیلی جملتون منو امروز دگرگون کرد واقعا حق دارید....
کو ؟؟؟.....خدا!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۲ تير ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید زمانی که اجاره000 150هزارت تومنی میدادیم 30تومن هم باقی می ماند از یادانه برا خرج ومخارج اما حالا اجاره شده
1200000هزار تومنده برابر شده اما یارانه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
چرا فکر کارگر نیستین حقوق کارگر طبق قانون کار به نظرتون چنده یک میلیون و دویست هزارتومانه به خدا خیلی بی انصافیه خیلی کمه به خدا ما کارگرا داریم واقعن زجر میکشیم چرا وقتی همه چیز دو الی سه برابر شده حقوق کارگر بیشتر نمیکنید چرابه فکر کارگرا نیستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید من ۴۴ سالمه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستم مستجرم شغلی ندارم یه برادر نابینا و پدر مسنی دارم که از اونها نگهداری میکنم مستمری ما افزایش داشته از تیر ما هیچ افزایشی برای ما نشده یدونه ۹۵ هزار تومنی که هر ماه میریختن دوماه که همون ۴۵ هزار ت ریخته میشه لطفا یکی جواب سوالهای ما رو بده ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۲ ۲۱ تير ۱۳۹۷
14درصد افزایش برای ی خانوداه دونفره کمیته ای چند میشه مبلغش؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۷ تير ۱۳۹۷
گشنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۷ تير ۱۳۹۷
خدایا کمکمون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۷ تير ۱۳۹۷
خدا کنه یارانه من قطع نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
واقعا قراره یارانه ها قطع بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
چرا یارانه ها کم است مگر قرار نبود افزایش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
واقعاگریه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
حقوق بگیرم مستمری هستم حقوق ماهانه خیلی کم هست با جمعیت چهار نفر هستیم لطفا ب حقوق ما هم رسیدگی کنید تا ماه آخر ب سختی زندگی میکنیم و پرداخت اب وبرق و گاز موندیم چه کار کنیم خواهشمندم میکنم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
خدا بهت کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
چرا مبلغ یارانه ها افزیش پیدا نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من ارسال 93از یارانه ها جاموندم هرجامیرم میگن سایت ها بسته تحت پوشش کمیته امداد هستم پس کی سایت ها باز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من حقوق بگیر بهزیستی بودم بخاطر اینکه وام گرفتم حقوقم و قطع کردن خیلی گرفتارم قسط دارم اصلا ۴۵۵۰۰ ب جایی نمیرسه حداقل ۹۰ تومن یارنه ک اضافه شده بود رو باید ب ما بدن الان ن بهزیستی حقوق میده ن یارانه ک اضافه شده بود چیزی ب ما میرسه لطفا یه کاری کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من حقوق بگیر بهزیستی بودم بخاطر اینکه وام گرفتم حقوقم و قطع کردن خیلی گرفتارم قسط دارم اصلا ۴۵۵۰۰ ب جایی نمیرسه حداقل ۹۰ تومن یارنه ک اضافه شده بود رو باید ب ما بدن الان ن بهزیستی حقوق میده ن یارانه ک اضافه شده بود چیزی ب ما میرسه لطفا یه کاری کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
چرا برای یک زن که تحت پوشش کمیته امداد هست ودو ماهه شوهرش فوت شده است وحال خود به عنوان سرپرست می باشد ماه اسفند۹۶وفروردین ۹۷ به جای ۱۴۰هزارتومان یارانه هرماه ۹۵ هزار تومان به کارت امداد ولایت وی واریز شده است.لطفا پاسخ دهید.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام ماقبلا تحت امدادبوديم به خاطربيمه جن ساله حقوق قطع كردن ولي كارت امداد بقران شوهرم كاركر ساده الان جن ساله دوروز كارهس ده روز نيس كلي بدهي قسط داريم 455000 يارانه جكاركنيم فريادمون برسيد لطفا فقر رو ازپولدارا جداکنید لطفا چهارنفریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
ميخوام بدونم چطور ميشه هر سال با اين تورم دولت اعلام ميكنه حقوق ها ٢٠٪؜ افزايش پيدا كنه،ولي اين يارانه همچنان همون ٤٥٥٠٠ ميمونه،
خدايي با ٤٥٥٠٠ ميشه حتي پوله يك قبض رو داد؟؟
دمتون گرم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
نمیدونم چی بگم والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
خیلی از کارفرمایان عیدی ندادن
Bulgaria
ناشناس
۰۶:۰۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
من که مستاجرم و از دو سند مسکن مهر که 12سال بیکارم خدا شاهده که بیمه ندارم ماشین ندارم زمین ندارم .اینا نمیدونن با 45 هزار تومان قبض برق بدم گاز و یا اب بدم تلفنم که 3 ساله ما تو این خونه هستیم قطعه نمیدونم باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
با چهل و پنج تومن شکم یه بچه هم سیر نمیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
ماهى ٤٥ پول چیکارکنیم کدوم مشکلات زندگیمونو برسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
باید یا مردم فکری به حال خود کنند ..یا مسئولان با برداشت گرانی و دادن پول اب وبرق وگاز را بردارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
سلام خسته نباشی ببخشید تو این گرونی با چهل و پنج تومن چی میشه خرید یه کیسه برنج شده صدهزار تومن که نصفشو هم نمیتونیم بخریم من زنی با بچم که خودم الان سرپرست پسرمم از کجا خرجی بیارییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
جلوی اختلاساتون را بگیرید .من که شوهرم بیکاره سنش بالا از کار افتاده .از هیچ جا پول دریافت نمی کنیم تکلیف چی حالا که همه چیز گران.اب وبرق هم از این یارانه پرداخت می کنیم .حداقل مجانیش کنید..
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
بااین همه منابع وثروتی که داریم!!!!!!!اگه جای کشوری مثل چین ، هند و یاامثالهم باجمعیت میلیاردی وبدون هیچگونه منابعی بودید،،،چه میکردیم؟
-
ایرانی
۱۱:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
کارمندانی هستند که با داشتن چهارفرزند وحقوق کم باید یارانه شان قطع شود چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
باید مسئولان واسه معلولان تحت پوشش خونه بسازه نه بهشون وام بده یه معلول از کجا میتونه بیاره قسط بده یه فکری به حال معلولان بکنید وام از بنیادمسکن گرفتن.قسط ندارن بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
باید مسئولان واسه معلولان تحت پوشش خونه بسازه نه بهشون وام بده یه معلول از کجا میتونه بیاره قسط بده یه فکری به حال معلولان بکنید وام از بنیادمسکن گرفتن.قسط ندارن بدن.
Pakistan
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام بر عزیز گرامی عرض این است که چرا میخواهید یارانه را حذف کنید ؟فقط 45500.تومان یارانه هست
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۱۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
هیچ حکومتی درجهان نمیتواندعدالت رابرقرارکند!!!نتوانسته!نمیتوانند!!و ، نه خواهندتوانست!!!جزحکومت عدل علی(ع)...و پشت بندآن،،،امام زمان عج ،،،ولاغیر.والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۰۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
بجا حذف یارانه ها جلو اختلاس و رانت رو بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
M.Gh
۲۰:۱۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
میخوام یه جهاز کمی برای دخترم بخرم نمی تونم با یک میلیون سیصد چکار میتونم بکنم منی که پول پیش خونه ندارنم فکری به حال مردم بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
بهتر اول نحوه درآمد افراد براورد بشه بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
۴۵۵۰۰ به درد .. هم نمیخوره
۴۶۰۰۰تومن هم نه ها
۴۵۵۰۰
مواظب باشید بیشتر نریزید از حساب دولت کم بشه ها
۴۵۵۰۰ تومن برا زمان قلقلک میرزا بود زمان احمدی نژاد الان چندین سال گذشته
اون موقع بنزین ۱۰۰ تومن بود الان ۱۰۰۰تومن
فرقی تو یارانه ها نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۲:۴۷ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
این یارانه هایی که میدن برا زمان قلقلک میرزاعه
برا زمان احمدی نژاده
چندین ساله میگذره از اون وقت
تخم مرغ شده شونه ای هیفده هزار تومن
چه وضعشه
کشورای خارجی بخاطر بودن فرد تو جامعه به پول ایران یک میلیون تومن پول میدن اونوقت میان بخاطر ۴۵۵۰۰ تومن بحث میکنن
۴۶ تومن هم نه ها ۴۵۵۰۰
Iran (Islamic Republic of)
پوری
۲۰:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
پس مردم عادی چی؟؟ اونا سهمی ندارن،؟

باید فکری به حال مردم بکنید دم عیده الان ۷ماهه حقوق ندارم پول ندارم خرید کنم مجبور شدم قرض کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
اجاره-نشینها-فقط-باید-یارانه-بگیرند-وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
یارانه حق همه مردم ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
چرا یارانه ها را قطع میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
خیلی هانون شب ندارن وچشمشون به همین۴۵تومنه پس به جای کاهش به افزایشش فکرکنید
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
خواهشا یارانه 45 هزار تومانی را حذف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
اشتغال برای جوانان درست کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
چرا یارانه هارو میخواهید قطع کنید ؟
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
شما فهمیدی به ما بگو
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
من نمیفهمم چطور حساب میشه
United States of America
چ
۲۲:۴۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
خدا کنه قطع شه اصلا
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
من میدونم یارانه منم قطع میشه
United States of America
حسین
۲۲:۴۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
اخر یارانه قطع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
پس اون 4 میلیون نفری که یارانه شونو حذف کردین پ چرا به نیازمندان پول بیشتری ندادین. مدتی از حذف 4 میلیون نقر گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
کاش دولت اینقدر که به فکر قطع یارانه هاست که به اقشارضعیف بیشتر فشار میاد و صورت خودرا باسیلی سرخ میکنندبه اون دسته از کسایی فشارمیاورد که راحت اختلاس کردند و راحت رفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خواهشا یارانه ها را قطع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خواهشا یارانه ها را قطع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
به ما که نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
یارانه کارگران رو هم افزایش بدید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
کم کم یارانه ی همون کمیته امدادی هام فک کنم قطع میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
فکرما ماگرسنه ها بشید یارنه حق ماهست ماکه تحت نهادحمایتی نیستیم ون شغلی ون پولی داریم نباید یارنه من بدبخت ک چیزی ندارم را حذف کنید.توراخدا یارانه مارابیشترکن من کشورم ایران رادوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
اشناس
۰۳:۲۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
مافقط یک کارگرساده هستیم وتحت هیچگونه نهادحمایتی نیستیم .یارانه را قطع نکنید.حق ملت یارانه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
چرا چیزی که حق همه مردم است باید قطع شود
Iran (Islamic Republic of)
اشناس
۰۳:۲۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
مافقط یک کارگرساده هستیم وتحت هیچگونه نهادحمایتی نیستیم .یارانه را قطع نکنید.حق ملت یارانه هست
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۷ دی ۱۳۹۶
تورو به خدا قسم تون میدم یارانم قتع نکنید نکار نه پوله
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۷ دی ۱۳۹۶
تورو به خدا قسم تون میدم یارانم قتع نکنید نکار نه پوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۱ دی ۱۳۹۶
سلام من یه خانم 35 ساله هستم که خودم سر پرست هستم دوتا دختر مدرسه ی دارم شغلم وسط کار با ماهی 600 می باشه بجای اینکه بااین همه گرانی چرا باید یارانه قطع بشه چرا هیچ وقت به من سبد کالا تعلق نگرفته چرا زنان سر پرست وبد سرپرست سبد کالا نگرفتن مگر زیر نظر بهزیستی یا کمیته امداد باشه خواهشن عادلانه به این موضوع بر خورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۵۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
من 850 حقوق میگیرم 300 اجاره خونه میدم یک بچه مدرسه ای دارم عضو هیچ اورگانی نیستم تکلیف من چه میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
اللهم عجل ولیک الفرج.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
اگر یارانه های بر درامد ها رو حذف کنن و به خانواده های کم در امد بدن خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
الان که همه‌ی مردم تخت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند ولی زندگی سختی دارند چون کمیته امداد و بهزیستی هرکسی رو تحت پوشش قرار نمیدن . پس تکلیف مردم عادی چه میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
خواهشا یارانه را قطع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
خیلی سخته اگر یارانه ها قطع شه ما چکار کنیم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
گروه سوم چطور شناسایی میشوند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
چرا یارانه زیاد نمیشه
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
با این اوصاف پس تکلیفه کارگران شرکتی تحت پوشش تامین اجتماعی که ماهی 960 هزار تومان حقوقشونه چی میشه آیا یارانه اونها هم قطع میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
3 ساله یارانه من قطع نمودند بی دلیل یارانه شما قطع میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
بر اساس قانون قرار شد از هدفمندی یارانه ها پنجاه درصد به مردم پرداخت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
قراره یارانه ها چقدر واریز شه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
اگر همه چیز ارزان شه خیلی عالی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
خدایا خودت به فریادمون برس
Kazakhstan
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
شما رو به خدا رحم کنید و یارانه را قطع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
امیدوارم یارانه ما قطع نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
چرا یارانه حذف میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
قیمت ها رو به قبل از یارانه نقدی برسونین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
من سرپرست خانواده شش نفری هستم حقوقم دومیلیون تومانه و مستاجر هستم اگر یارانه قطع شه چکار کنم درآمدم پاسخگوی هزینه ها نیست
Germany
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
منم که حقوق زیر 800تومن میگیرم بیمه آزادهم خودم دارم پرداخت میکنم کارفرما بیمه نمیکنه ماهی 250هزارتومن پول بیمه میدم. تازه هم ازدواج کردم خب دولت چجوری میتونه من شناسایی کنه که یارانم قطع نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
بنا شد حامل های انرژی افزایش قیمت پیدا کند وازآن طرف به صورت نقدی یارانه به حساب سر پرست خانوار پرداخت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
46 سال دارم مشکلات زیادی دارم یارانه کمک بزرگی برای معیشت مردم است
-
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
الان من متوجه نشدم چی شد
۱۲
آخرین اخبار