معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سرمای نابهنگام سال گذشته به کاهش 40 هزارتنی برداشت انار در استان منجر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدمهدی حداد ظهر امروز در همایش یازدهمین جشنواره انار بادرود اظهار کرد: سرمازدگی سال گذشته از لحاظ کیفی و کمی به محصولات کشاورزی خساراتی وارد کرد و در نتیجه آن  از هشت هزار و 600 هکتار از باغ‌های انار در سطح استان که در سال‌های قبل افزون بر 140 هزار تن انار از آن‌ها برداشت‌ شده بود امسال تنها  100 هزار تن انار برداشت‌ شده است.

وی با بیان اینکه رقم انار نادری بادرود از لحاظ کیفیت یک نشان مطرح در سطح کشور و منطقه محسوب می‌شود.، خاطر نشان کرد: سرمازدگی سال گذشته میزان تولید انار در بادرود را نیز از 25 هزار تن به کمتر از دو هزار و 500 تن کاهش داد.

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد:  خسارت‌ها به باغات تنها از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می‌شود و در سال گذشته پس از یخ‌زدگی باغات  مهلت بیمه درختان را تا پایان آذر ماه تمدید کردیم تا صاحبان باغ‌های انار بتوانند محصول خود را بیمه کنند.

 معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به فرصت توسعه کاشت گیاهان دارویی نیز گفت: وزرات جهاد کشاورزی برای تولید گیاهان دارویی اهمیت ویژه‌ای قائل است و به فعالان عرصه پرورش گیاهان دارویی تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌کند.

 

انتهای پیام/م

 

یخ‌زدگی باعث کاهش تولید انار در استان اصفهان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.