طرح های سدسازی؛

وضعیت خوب نداشتن طرح های سدسازی لرستان

استاندار لرستان گفت: یک‌سری از طرح های سدسازی استان هم آغاز شده و در حال فعالیت هستند، اما به علت کمبود اعتبار وضعیت خوبی ندارند و نیاز است که در روند تکمیل آن‌ها تسریع شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی استاندار لرستان با اشاره به بودجه سال ۹۷ اظهار کرد: اعتبارات عمرانی در کشور کم شده و میانگین این اعتبارات در استان‌ها حدود ۱۲.۵ درصد کاهش پیدا کرده که در لرستان کمتر از میانگین بوده و این در حالیست که برخی از استان‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته‌اند.

وی ادامه داد: در طرح‌های ملی نیز همه‌ی استان‌ها کاهش داشته‌اند که خوشبختانه مدل مشارکت عمومی‌-خصوصی در بودجه پیش‌بینی شده و کار بسیار خوبی است و می‌تواند باعث تسریع در روند تکمیل طرح ها شود که بعضی از طرح‌های لرستان در آن آمده است.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به طرح های سدسازی بیان کرد: مطالعات چندین طرح انجام شده، اما مشکل تخصیص آب دارند و ما باید برای آن‌ها این تخصیص را بگیریم و در ابتدای کار هستند. تعدادی دیگر از طرح ها شروع شده‌اند، اما هنوز تخصیص آب ندارند ازجمله سد شهید بروجردی، تاج امیر، معشوره که دولت و وزارت نیرو این‌ها را متوقف کرده‌اند.

خادمی یادآور شد: طرح هایی که از قبل شروع و بلافاصله متوقف شده‌اند مثل سد معشوره و بختیاری به مدار برگشته‌اند و برای حل مشکل تخصیص آب سد شهید بروجردی و تاج امیر هم قول داده‌اند که مشکل حل شود و به جد پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام/م

طرح های سدسازی لرستان وضعیت خوبی ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.