فعالیت 10 باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی در خوزستان

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان تعداد باشگاه های سنگنوردی و کوهنوردی در استان را 10 باشگاه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قدرت اله نیکخواه، رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون 10 باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی در استان فعالیت می کنند گفت: تلاش می کنیم در آینده این تعداد را افزایش دهیم.

وی بیان داشت: در سال های اخیر به ویژه در رشته سنگنوردی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتیم و ورزشکاران خوزستان همیشه جزء نفرات برتر کشوری هستند، اگر چه نباید به این موضوع بسنده کرد و با کار و تلاش بیش تر برنامه های خود را عملیاتی نمود.

نیکخواه با بیان اینکه میل به باشگاه داری در این رشته کم رنگ شده است اذعان کرد: با توجه به مصوبه شهریور سال گذشته مبنی بر حذف گروه های کوهنوردی در کشور و تبدیل آن ها به باشگاه، تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده، هر چند به دلیل هزینه های بالایی که در این رشته وجود دارد، روند ثبت باشگاه ها در خوزستان کند شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در سال های اخیر ورزشکاران خوزستان رقابت های مختلفی را داشتند که نتایج خوبی کسب کردند، به همین جهت تلاش می کنیم تعداد باشگاه های خود را در استان افزایش دهیم.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان در ادامه تصریح کرد: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل ورزش و جوانان استان نخستین خانه سنگنوردی خوزستان به مساحت یک هزار متر در کلانشهر اهواز احداث خواهد شد.

قدرت اله نیکخواه افزود: با راه اندازی خانه سنگنوردی وضعیت این رشته در خوزستان به مراتب بهتر خواهد شد و علاقه مندان به این رشته به ویژه بانوان دغدغه نبود مکان سرپوشیده برای تمرین کردن را ندارند.

وی اظهار کرد: این خانه سنگنوردی ظرفیت برگزاری مسابقات بین المللی را دارد و از این پس به راحتی می توان رقابت های جایزه بزرگ آسیایی و حتی جهانی را در اهواز برگزار کنیم.

نیکخواه برگزاری مسابقات بین المللی مهم در سطح کشور را یکی از نیازهای مهم برای پیشرفت این رشته دانست و اذعان داشت: با توجه به اینکه در سال های اخیر شاهد آن هستیم که کوهنوردان ایرانی عنوان های قهرمانی جهان را به خود اختصاص می دهند، فدراسیون می تواند مسابقات بین المللی بیش تری در ایران برگزار کند تا ورزشکاران این رشته آبدیده تر شوند.

وی به برگزاری مسابقات اسکای رانینگ (دوی کوهستانی) اشاره و بیان کرد: این رقابت ها روز 24 آذرماه به صورت استانی در ارتفاعات شهرستان شوشتر برگزار خواهد شد و نفرات برتر در قالب تیم خوزستان به رقابت های کشوری اعزام می شوند.

انتهای پیام/گ

10 باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی در خوزستان فعالیت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طالب
۰۲:۲۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
تو اهواز کدوم منطقه باشگاه داره؟؟
ماهم میتونیم ثبت نام کنیم؟؟