جامعه مدنی؛

مهمترین ابزار برای توسعه سیاسی حرکت از جامعه بدوی به سمت جامعه مدنی

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان گفت: مهمترین ابزار برای توسعه سیاسی حرکت از جامعه بدوی به سمت جامعه مدنی است که برای رسیدن به این مهم باید از تشکل‌های مختلف استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان افزود: هر کشوری که بنا دارد به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند باید توسعه را در جنبه‌های مختلف مد نظر قرار دهد.

وی اظهار کرد: در بین جنبه‌های مختلف توسعه یکی از محوری‌ترین و اساسی‌ترین مورد قابل دسترسی، توسعه سیاسی است چراکه این توسعه با ۲ واژه حق و تکلیف سرو کار دارد.

خجسته پور افزود: مردم و حکومت‌ها بر یکدیگر حق و تکلیف دارند و در کنار این حق است که تکلیف حکومت در قبال مردم و برعکس تعریف می‌شود.

وی گفت: تشکل یافتن افراد در کنارهم امری مقدس در جهت توسعه و پیشرفت کشور است، اما بستگی به نوع فعالیت تفاوت‌هایی با همدیگر دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان افزود: پرهزینه‌ترین تشکل ها، تشکل‌های سیاسی هستند چراکه همواره نتیجه نهایی در فعالیت‌های حزبی نیست و باید هزینه‌های بسیار زیادی در جهت حضور در این تشکل‌ها پرداخت.

وی مهمترین کارکرد حزب راتربیت کادر و نیروی انسانی دانست و اظهار کرد: بحث آموزش سیاسی بسیار حائز اهمیت است چراکه صحبت کردن از سیاست امروزه در دسترس همگان قرار گرفته است و همگی اظهار نظر می‌کنیم، اما اگر می‌خواهیم جامعه‌ای بالنده در مسیر رشد و توسعه سیاسی داشته باشیم باید آحاد جامعه و اعضای احزاب سیاسی آموزش ببینند.

خجسته پور حضور در احزاب سیاسی را لازمه کسب علم سیاست دانست و تاکید کرد: امروزه سیاست یک علم است و یکی از ویژگی‌های علم آموزش دادن آن است.

همایش نقش آفرینی و مسئولیت پذیری حزب اعتدال و توسعه همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار شد.

انتهای پیام/م

مهمترین ابزار برای توسعه سیاسی حرکت از جامعه بدوی به سمت جامعه مدنی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.