مدیر کل ثبت و احوال استان اصفهان مطرح کرد:

48 درصد جمعیت استان میانسال هستند

مدیر کل ثبت و احوال استان اصفهان گفت : جمعیت استان به سمت پیری می رود و در حال حاضر 48 درصد جمعیت استان میانسال هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین غفرانی به مناسبت روز ثبت و احوال پیش از خطبه های نمازجمعه در مصلی امام خمینی (ره) اصفهان گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور روز سوم دی ماه را به عنوان روز ثبت احوال نامگذاری کرده و این روز فرصتی است که بدانیم این سازمان صد ساله چه خدماتی به نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی افزود: فاطمه ایرانی اولین نامی بود که همکاران ما در آن روز در سجلی ثبت کردند و در تاریخ اسناد هویت ایران می درخشد و این نام زیبا همواره در فراوانی نامها مطرح بوده است.

مدیرکل ثبت و احوال استان اصفهان بیان داشت: ثبت احوال با کارکردی متفاوت شکل گرفت و در ماده یک قانون ثبت و احوال وظایف ما به ثبت ولادت و فوت ازدواج و طلاق و تعویض شناسنامه و انتشار آمار برشمرده است و این مجموعه حقیقتا توانسته علاوه بر پاسداری از مرزهای هویتی خدمات خود را از منظر آرشیو اسناد تداوم بخشیده است.

وی ادامه داد: در این مسیر تنوع خدمت را به وجود آورده و در انتخابات های مختلف می توان این تحول ثبت و احوال را مشاهده کرد و در واقع این سازمان توانسته سفرها را حذف کند .

وی افزود: وظیفه انتشار آمارهای انسانی به عهده سازمان است و در این مسیر آمارها برای نظام های اقتصادی و نظام تعلیم و تعلم نقش بسیاری دارد.

غفرانی افزود: دقیق ترین آمارهای فوت در اصفهان ثبت می شود و همه در موقعیت به هنگام است. در شورای راهبردی جمعیت عملا این خدمت گسترده را زمینه سایر خدمات کردیم و در رصد جمعیت و چالش های رفع آن پرداختیم.

مدیر کل ثبت و احوال استان اصفهان گفت: در ترکیب جمعیت استان بیش از 70درصد جمعیت در پنجره طلایی هستند ولی آرام آرام به سمت پیری جمعیت در استان پیش میرویم و نیازمند کمک دولت هستیم تا از این مشکل عیور کنیم.

وی با بیان اینکه رواج فرهنگ تک فرزندی بالارفتن سن ازدواج و مشکلات نازایی از اصلی ترین دلایل کاهش جمعیت است افزود: بیش از 48 درصد جمعیت استان میان سال هستند و 361 هزار نفر از جمعیت را بالای 65 سال تشکیل می دهند و ما در سال 1420 تا 1430 با رشد منفی جمعیت و رشد کامل جمعیت مواجه می شویم.

وی گفت : کارت ملی هوشمند فواید بسیاری دارد و ددر تصدیق هویت فواید زیادی دارد و تجمیعی از تمام کارت ها است و در استان یک میلیون و 839 هزار نفر کارت ملی هوشمند با همکاری پست دریافت کردند .

غفرانی اضافه کرد: در آسایشگاه شهید مطهری مراکز سیار کارت هوشمند ملی را آغاز کردیم و واحد سیار را در این مراکز قرار دادیم.

وی در خصوص تکریم ارباب و رجوع در ثبت و احوال گفت : ما تلاش کردیم که از اصل بزرگ تکریم ارباب و رجوع دور نشویم و ما به زندان ها بیمارستان آسایشگاه رفتیم .

غفرانی گفت : 31 مرتبه در ادارات حاضر شدم و 31 اکیپ بازرسی در ادارات استان فرستاده شدند تا تکریم ارباب رجوع به خوبی صورت بگیرد.

 

انتهای پیام/م

 

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.