طرز تهیه آش انار در شب یلدا

آش انار یکی از غذاهای بسیار لذیذ و خوش طعم شیرازی است که می‌تواند بهترین انتخاب برای شب یلدا باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یلدا یکی از شب‌های خاص ایرانیان است که باید برای آن برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شود. شام شب یلدا نیز باید متفاوت بوده و با مزه‌ای یلدایی پخته شود. در این شب سرد زمستانی بهتر است با پختن یک آش خوشمزه و گرم فضای دورهمی این شب به یاد ماندنی را گرم‌تر کنید.

  طرز تهیه آش انار در شب یلدا


 بیشتر بخوانید: تصاویری جذاب از سفره‌های سنتی شب یلدا 


آش در میان انواع غذاهای ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ مخصوصا اگر یکی از چندین غذای محلی و سنتی شیرازی‌ها باشد. آش انار یکی از غذاهای بسیار لذیذ و خوش طعم شیرازی است که می‌تواند بهترین انتخاب برای شب یلدا باشد.

 طرز تهیه آش انار در شب یلدا

 

مواد اولیه برای تهیه آش انار:

برای ۶ نفر
برنج ۲۵۰ گرم
لپه ۱۵۰ گرم
پیاز 3 عدد
چغندر نیم كیلو
نعنا (سبزی خشك نشده) ۲۵۰ گرم
نعنا (خشك) ۱ قاشق سوپخوری
رب انار ۱۰۰ گرم
روغن ۱۰۰ گرم
زردچوبه ۲ قاشق مرباخوری
آب ۸ پیمانه
نمك به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه آش انار در شب یلدا


بیشتر بخوانید: تزیین آجیل شب یلدا 


طرز تهیه آش انار در شب یلدا

آش انار یه آش بسیار خوش طعم و اصیل ایرانیه .این آش در اكثر مناطق ایران استفاده میشه اما بیشتر این آش به گیلان نسبت داده میشه.

طرز تهیه آش انار:

ابتدا لپه را بشویید و آن را به همراه ۸ پپیمانه آب روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و پس از آن اجازه دهید با حرارت ملایم خوب بپزد. چغندرها را پس از شستن و پوست گرفتن به اندازه دلخواه خرد كنید و داخل ظرفی آبپز كنید.

در ظرفی پیازها را كمی درشت تر از حد معمول خرد كنید و با روغن خوب سرخ كنید و نیمی از آن را بردارید و به بقیه آن رب نار زردچوبه و نمك را اضافه كنید و كمی تفت دهید سپس برنج و نعنا و فلفل را به آن اضافه كرده و مقداری تفت دهید و آن را به لپه نیم پز اضافه كنید.

طرز تهیه آش انار در شب یلدا

پس از مدتی كه آش تقریبا پخته شد چغندر ها را از آبكش رد كنید و آنها را به آش اضافه كنید و اجازه دهید مواد با هم بجوشند .سپس آنها را برای سرو آماده كنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: آش انار ، شب یلدا ، یلدا ، آش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار