انهدام یک هسته‌ تروریستی داعش در روسیه

دستگاه‌های امنیتی روسیه یک هسته تروریستی داعش که حملاتی در سن پترزبورگ طراحی کرده بودند را منهدم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس پرس، دستگاه‌های امنیتی روسیه امروز جمعه یک هسته تروریستی وهابی داعش که حملاتی در سن پترزبورگ، دومین شهر روسیه طراحی کرده بودند را منهدم کردند.

دستگاه های امنیتی روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کردند این سازمان در سن پترزبورگ به فعالیت های غیر قانونی یک هسته اعضای وهابی داعش که حملاتی را در 16 دسامبر طراحی کرده بود پایان دادند. این گروه به ویژه یک « حمله انتحاری و همچنین کشتار و انفجارهایی را در محل های پر رفت و آمد » سن پترزبورگ طراحی کرده بود.

بر اساس این بیانیه، در مجموع هفت عضو این هسته داعش در عملیات نیروهای انتظامی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بازداشت شدند. پلیس همچنین « مقادیر قابل توجهی ماده منفجره برای ساخت بمب دست ساز، سلاح های خود کار و مهمات و همچنین کتاب هایی با محتوای افراط گرایانه » کشف کرد.

این خبر در حالی اعلام شد که الکساندر بورتنیکف، رئیس دستگاه های اطلاعاتی مخفی روسیه روز سه شنبه درباره ورود تکفیری هایی که از سوریه باز می گردند ابراز نگرانی کرد. دستگاه های امنیتی روسیه روز سه شنبه سه فرد مظنون به عضویت در گروه وهابی صهیونیستی داعش را که از کشورهای آسیای میانه بودند به اتهام طراحی حملات انتحاری در مسکو در سال نو و در دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس دستگیر کردند.

طبق گزارش دستگاه های امنیتی، حدود 2900 تکفیری روس که اغلب از جمهوری های بی ثبات قفقاز هستند در عراق و سوریه در کنار تروریست های داعش جنگیده اند. هزاران جنگجو از کشورهای آسیای میانه را که در روسیه جمعیت قابل توجهی دارند باید به این رقم افزود.

انتهای پیام/

روسیه یک هسته تروریستی داعش را منهدم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار