نگرانی سازمان ملل از گلوله‌ باران شهر طوز خورماتو در شمال عراق

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد « نگرانی شدید » خود را از گلوله باران‌ شهر طوز خورماتو در شمال عراق ابراز کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز جمعه « نگرانی شدید » خود را از گلوله باران های روزهای نهم و دوازدهم دسامبر در شهر طوز خورماتو در شمال عراق ابراز کرد.

بر این اساس، لیز تروسل -- سخنگوی کمیساریای عالی --گفت: ما گزارش هایی از گلوله باران شدن مناطق مسکونی در اختیار داریم. منشأ این گلوله باران ها در حال حاضر مشخص نیست.

تروسل افزود: از زمان همه پرسی جدایی منطقه کردستان عراق در تاریخ 25 سپتامبر، تنش ها در طوز خورماتو شدت یافته است. وی با اشاره به درگیری های میان «نیروهای امنیتی کرد (‌معروف به پیشمرگه )‌ و یگان های بسیج مردمی ترکمان » گفت: این درگیری ها تاکنون باعث شده است شمار نامشخصی از افراد در هر دو جناح کشته شوند.

این مقام سازمان ملل متحد تاکید کرد: به علت ترکیب بسیار ناهمگون جمعیت این شهر، خطر جدی وجود دارد که شاهد افزایش خشونت ها باشیم. طوز خورماتو 150 هزار سکنه دارد که در آن ترکمان ها،‌ کردها و اعراب زندگی می کنند. این شهر در زمانی که نیروهای عراقی در نیمه اکتبر مناطق مورد مناقشه با کردها را تحت کنترل خود درآوردند، صحنه خشونت های مرگبار بود. روابط بین دو گروه کرد و ترکمان که هر دو در این شهر مسلح هستند، مدتهاست پرتنش است.

انتهای پیام/

نگرانی سازمان ملل درباره درگیری میان ترکمن ها و کردهای عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار