داورزنی: انصراف مقصودلو به اتفاقات گرگان ارتباطی ندارد

 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: دلیل انصراف مقصودلو به دلیل حواشی مسابقات گرگان نبود بلکه او تشخیص داد که خون جدیدی به این رشته تزریق شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی گفت: امروز مجمع کبدی بود و بعد از 21 سال حضور مقصودلو در کبدی و زحمت‌های که ایشان برای این رشته کشیدند، اورسجی به عنوان رئیس جدید انتخاب شد و نقطه عطفی در کبدی بود. به او تبریک می گویم و آرزوی موفقیت دارم. وزارت ورزش از هر کسی که مجمع اعتماد کند حمایت می‌کند. ما از برنامه اورسجی و استراتژی‌های او برای بازی های آسیایی حمایت می‌کنیم.

او درباره اتفاقات اخیر کبدی با مشکل رو به رو شد و نباید این اتفاق و حضور مربی مرد با آن شکل اظهار کرد: اتفاق خوبی افتاد و آن میزبانی کبدی بود و نفس برگزاری مسابقه خوب است. میزبانی گلستان بی نظیر بود و فدراسیون زحمت کشید. با توجه به اینکه مسابقات خانم‌ها و آقایان در یک سالن بود و برخی تیم‌ها با کادر فنی مرد بودند میزبانی اتفاق می افتاد. حضور مربی تایلند به آن طریق، توهین به میزبانی و فرهنگ ما بود و این حاشیه در مجموع برای ورزش کشور خوب نبود. باید در همه میزبانی‌ها این نکات را رعایت کنیم. باید یک پروتکل باشد و به کشورها اعلام شود. اگر نیایند بهتر از این است که این اتفاقات بیفتد.

سرپرست فدراسیون والیبال اضافه کرد:‌ دلیل انصراف مقصودلو به دلیل حواشی مسابقات گرگان نبود. وی 21 سال برای این رشته زحمت کشیده بود و تشخیص داد که خون جدیدی به این رشته تزریق شود. مقصودلو سمت آسیایی دارد و آن را ادامه می‌دهد. با توجه به طول مدیریت مسئولان، باید میدان را به جوانان داد.

داورزنی درخصوص حواشی فدراسیون چوگان گفت: وزارت ورزش همکاری خوبی با سازمان میراث فرهنگی دارد و چوگان ثبت جهانی شد و این کار اقدام ارزشمندی بود. این انتخابات قرار است 10 دی برگزار شود. احساس می‌کنم در چوگان نیاز به انسجام و وفاق داریم تا این رشته به عنوان رشته ایرانی و اصیل توسعه یابد. همه کسانی که در این رشته کار کردند و فعال بودند باید دست به دست هم بدهند تا چوگان به جایگاه واقعی‌اش برسد.

او در مورد انتخابات بسکتبال افزود: ثبت‌نام انتخابات بسکتبال فردا به پایان می‌رسد و پروسه استعلام آغاز خواهد شد و در کوتاهترین زمان انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درخصوص انتخاب خبره در کمیته ملی المپیک بیان کرد: کمیته یکی از نهادهای مهم برای ورزش کشور به عنوان عضو IOC است. کمیته‌ها پایگاه‌های مهم برای حضور در المپیک است. 60 نفر در مجمع رای می‌دهند و معرفی خبره‌ها با کمیته است. اینطوری نیست که بین کمیته و وزارت کسی انتخاب و به تفاهم رسیده باشند. آنچه در این 40 سال در کمیته گذشته عدم تفاهم بین وزارت و کمیته است. نیاز به انسجام داریم و هر چه تعامل بیشتر باشد ورزش موفق خواهد شد. این که کمیته و وزارت یک جزیره مجزا هستند یک تفکر باطل است. باید همیشه تعامل باشد تا در میادین جهانی انسجام باشد و بهتر برنامه اجرا شود. برای افراد انتخاب شده آرزوی موفقیت داریم.

او درخصوص آخرین وضعیت فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: باید به این نکته توجه کرد که بحث بین معاونت حقوقی وزارت ورزش و دیوان عدالت اداری هست و هر تصمیمی که گرفته شود ملزم به اجرا هستیم. بعد از نهایی شدن، تصمیمات اعلام می‌شود. امیدوارم به زودی وضعیت تیراندازی مشخص شود.

داورزنی در پاسخ به این سوال که شجاعی، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان دو شغله است و ممکن است مانند بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون بخواهد در این فدراسیون بماند،  خاطر نشان کرد: اجازه نمی‌دهیم این اتفاقات دوباره تکرار شود.

 انتهای پیام /

 اظهارات داورزنی درباره انتخابات فدراسیون کبدی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار