خبرهای تاییدنشده از بازداشت یک بازرگان سعودی دیگر در ریاض

با قطع شدن ارتباط‌ها با یک بازرگان سعودی، منابع خبری از احتمال بازداشت او در پی روند بازداشت شاهزادگان و تاجران متهم به فساد در عربستان خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی رای الیوم در گزارشی نوشت: خبر‌های موثقی منتشر شده است مبنی بر این که مقامات عربستان، صبیح المصری، بازرگان عربستانی فلسطینی‌تبار، را دو روز پیش به محض ورود به ریاض، بازداشت کرده اند.

برخی منابع نزدیک به صبیح المصری به رای الیوم گفتند همه تماس‌ها با وی قطع شده است و گمان می‌رود وی در هتل «ریتز کارلتون» ریاض در بازداشت به سر می‌برد؛ این هتل به زندان هفت ستاره‌ای برای بیش از ۲۰۰ نفر از شاهزاده ها، تاجران بزرگ و وزرای کنونی و سابق به اتهام فساد، تبدیل شده است. مهم‌ترین آن‌ها ولید بن طلال، متعب بن عبدالله، ترکی بن ناصر و همچنین برخی تجار مانند صالح کامل، فرزندان وی، محمد العامودی، بکر بن لادن و همچنین خالد التویجری، رئیس سابق دربار پادشاهی، هستند.

به گفته این منابع، صبیح المصری وقتی، که خالد فرزند خود را برای نظارت بر برخی پروژه‌ها به ریاض فرستاد، اطمینان خاطر یافت که هیچ اتهامی علیه وی وجود ندارد و او بدون هیچ بازخواستی، به امان بازگشت.

یک تاجر نزدیک به صبیح المصری مقیم امان، به رای الیوم گفت: قرار بود هیئت مدیره بانک العربی دیروز نشستی با حضور صبیح المصری برگزار کند؛ اما وی حاضر نشد و اعلام نکرد که در این نشست شرکت نمی‌کند.

همین تاجر گفت: وی به صبیح المصری هشدار داده بود که به ریاض نرود تا به سرنوشت دیگر بازرگانان که آخرین آن‌ها سعد حریری، نخست وزیر لبنان، بود، دچار نشود. اما وی همیشه پاسخ می‌داد: «من مرتکب هیچ تخلفی نشده‌ام و در هیچ نوعی فسادی دست نداشته‌ام و از همه اموالم در عربستان برای سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌ام.»

انتهای پیام/

بازداشت یک بازرگان سعودی دیگر در عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار