مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم؛

پسماندهای ویژه صنعتی بلاتکلیف است

میرابراهیمی گفت:این پسماندها گاهی مدیریت می‌شود و گاهی هم سوء مدیریت اتفاق می‌افتد،تولیدکننده این پسماندهای ویژه که صنایع هستند موظف‌اند طبق قانون این‌ها را خودشان مدیریت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سیدعبدالله میرابراهیمی،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، با بیان اینکه در استان قم پسماندهای ویژه صنعتی تقریباً بلاتکلیف است، اظهار کرد: این پسماندها گاهی مدیریت می‌شود و گاهی هم سوء مدیریت اتفاق می‌افتد. تولیدکننده این پسماندهای ویژه که صنایع هستند موظف‌اند طبق قانون این‌ها را خودشان مدیریت کنند.

وی با تاکید بر اینکه این صنایع بلاتکلیف هستند و پیمانکاری برای مدیریت این موضوع ندارند خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده مرکز دفن پسماند ویژه در استان قم داشته باشیم که البته مخالفت‌هایی هم وجود دارد که گفته می‌شود اگر این مرکز به وجود بیاید، پسماند ویژه از استان‌های دیگر هم به سوی قم می‌آید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان این که پسماندهای شهرهای مجاور قم هم که شهرهای کوچکی هستند و سازوکار مناسبی برای مدیریت پسماند دارند مشکل دیگر ما هستند، ادامه داد: گاهی دیده می‌شود در بخش کهک، جعفریه و... پسماند در محل‌های مرغوب که برای گردشگری مناسب است دفن می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت استان به دنبال این است که پسماند همه شهرهای استان در یک مجموعه دفن شود گفت: محدودیت زمین در سایت البرز وجود دارد و این سایت تکمیل شده و ظرفیت اسمی آن به پایان رسیده و شهری که روزانه 750 تن زباله تولید می‌کند باید فکری به حال این مشکل کند.

میرابراهیمی بیان کرد: اگر فرآیندهای سیستم‌های دایجستر و زباله‌سوز را هم داشته باشیم باز هم باید درصدی از این زباله‌ها که خاکستر است دفن شود.

وی با تاکید بر این که تأسیسات هاضم و زباله‌سوز باید در زمینی که در مالکیت سازمان است ساخته شود، اضافه کرد: نمی‌توانیم به سرمایه‌گذار بگوییم 200 میلیارد تومان سرمایه را به زمینی بیاور که در مالکیت ما نیست.

انتهای پیام/ح

ظرفیت سایت پسماند زباله البرز قم به اتمام رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.