سند مالکیت بیش از 30 هزار هکتار از اراضی ملی استان اردبیل اخذ شد

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: از سال ۹۴ تاکنون سند مالکیت 30 هزار و 804 هکتار از اراضی ملی اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: در راستای ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و تحقق سیاست‌های اجرایی سازمان جنگل‌ها از سال 94 تاکنون سند مالکیت 30 هزار و 804هکتار از اراضی ملی اخذ شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تثبیت اسناد مالکیت دولت در عرصه های ملی زمینه سوء استفاده برای افراد سودجو و فرصت طللب و کسانی که به عرصه‌های منابع طبیعی طمع تعرض و تجاوز دارند کنترل می شود.

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: طی دو سال گذشته در قالب طرح تعیین و تکلیف اراضی اختلافی 453 فقره پرونده تعیین تکلیف شدند.

هدایت با بیان اینکه نقشه‌های استعدادیابی 19 هزار 400هکتار از اراضی ملی در قالب طرح های واگذاری تهیه شده است گفت: در راستای طرح حفاظت مشارکتی برای 180 هزار هکتار با جوامع محلی تفاهم‌نامه منعقد شده است.

وی افزود: برای تعیین مرز اراضی ملی و مستثنیات قانونی مردم، کمربند حفاظتی به طول 46 کیلومتر در قالب طرح‌های حفاظت و صیانت ایجاد شده است.

هدایت بیان کرد: در راستای طرح حامی به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بیش از30 اکیپ شامل نیروهای یگان حفاظت این اداره کل و همیاران طبیعت در سطح شهرستان‌های استان سازماندهی شده‌اند.

وی افزود: حدود یک هزار 735فقره پرونده در بانک اطلاعات جامع زمین در این استان ثبت شده است.

انتهای پیام/ح

اخذ سند مالکیت به اراضی ملی استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.