باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

اما و اگرهای آزمون استخدامی شرکت‌های دانش بنیان

برگزاری آزمون دانش‌بنیان که برای بسیاری از جوانان جویای شغل باعث خوشحالی بود اکنون تبدیل به محلی برای نگرانی شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  چند ماه پیش خبری در تمام رسانه‌های کشور منتشر شد مبنی بر اینکه آزمون استخدامی شرکت‌های دانش بنیان با ظرفیت ۵ هزار نفر برگزار می‌شود؛ این اولین جمله‌ای بود که چشم تمام جوانان جویای شغل را به خود خیره کرد.

در جامعه‌ای که بزرگترین مشکل آن اشتغال است و هزاران جوان تحصیلکر‌ده جویای شغل وجود دارد شنیدن خبر استخدامی برای ۵ هزار نفر بسیار خوب و لذت بخش است، اما دیری نپایید که شرکت کنند‌گان این آزمون، اعتراضات در رابطه با آن را آغاز کردند، آن‌ها می‌گویند سوالاتی سخت، سیستم فنی نامناسب و تغییر نا به هنگام زمان برگزاری آزمون از جمله ویژگی‌های نامناسب بودن آن است و به طور کل این آزمون را سخت، غیر تخصصی و کسل کننده می‌دانند که تا به حال نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

چه کسی پاسخگوی جوان جویای شغل است؟

سوالات غیرتخصصی در مرحله اول

یکی از شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی شرکت‌های دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص این آزمون گفت: مرحله اول آزمون همراه با سوالاتی در حوزه روان‌شناسی برگزار شد که همین موضوع سبب خسته کردن ذهن آزمون دهنده‌ها  شد و ما را از موضوعات تخصصی به دور کرد زیرا تعداد آن‌ها زیاد بود و سبب درگیری شدید مغز شد.

وی در خصوص مرحله دوم آزمون که به صورت تخصصی برگزار شد، اظهار کرد: در مرحله دوم فکر می‌کردیم که این آزمون نسبت به دفعه اول بسیار راحت‌تر باشد زیرا  تخصصی‌تر برگزار می‌شد اما متاسفانه دیدیم که مرحله دوم آزمون هم دست کمی از مرحله اول آن نداشت و سوالات بسیار سخت و کاملا غیرحرفه‌ای تهیه شده بود، به طور مثال در آزمون رشته برق مدار‌ها  بصورت دستی کشیده شده بودند و عکس آنها قرار داده شده بود؛ گویی بر روی یک کاغذ باطله برای دانشجو در داخل کلاس و جهت توضیح مدار کشیده شده باشد.

این شرکت کننده تصریح کرد: اوج فاجعه این امتحان زمانی بود که سیستم به مشکل برخورد و پاسخنامه قبل از آنکه پر شود خود به خود ارسال شد و من به عنوان یک شرکت‌کننده‌ای که پاسخ‌ها را نوشته بودم و تنها می‌خواستم آن‌ها را در پاسخنامه خود وارد کنم به مشکل برخوردم؛ پاسخنامه‌ام سفید ارسال شد و از دور امتحانات کنار رفتم. 

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان این آزمون گفت: جدای از سوالات سخت، تغییر زمان برگزاری آن هم یکی از مشکلات بزرگ برای ما شرکت کنندگان در آزمون بود.

 

طراحی سوالات به کمک شرکت های دانش بنیان

درحالی که بسیاری از شرکت کنندگان این آزمون ناراضی هستند و طراحی سوالات و روند برگزاری آن را غیر حرفه ای می‌دانند دبیر علمی این آزمون به دفاع از کار خویش می‌پردازد.

حسین کلانتری دبیر علمی آزمون استخدامی شرکت‌های دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با سوالات آزمون ابتدایی که شرکت‌کنندگان نسبت به آن اعتراض داشتند گفت: قبل از طراحی آزمون با چند کانون ارزیابی مشورت کردیم و آن‌ها خود نسبت به این موضوع تاکید داشتند که سوالات مرحله اولیه آزمون حتما به صورت روان‌شناسی باشد، زیرا روحیه و شخصیت فرد در محیطی که قرار است در آن مشغول به کار شود بسیار اهمیت دارد حتی مهم تر از سطح دانش فنی او می‌باشد.

وی ادامه داد: در آزمون ابتدایی سوالاتی در موضوعات خودشناسی پرسیده شد تا یک کارفرما با شخصیت و روحیه کارمند خود آشنایی پیدا کند؛ اینکه یک فرد تا چه اندازه روحیه کار گروهی داشته باشد برای کارفرما بسیار مهم است لذا مرحله اول آزمون همراه با سوالات روانشناختی برگزار شد که خود شرکت‌ها می‌خواستند.

 

آزمون ابتدایی تاثیری در نمره داوطلبان ندارد

دبیر علمی آزمون استخدامی شرکت‌های دانش بنیان در خصوص نمره آزمون اولیه تصریح کرد: نکته‌ای که داوطلبان باید به آن توجه کنند این است که نمره آزمون ابتدایی به هیچ وجه در کارنامه داوطلبان ثبت نمی‌شود زیرا به غیر از نمره آن چیزی که اهمیت دارد آشنایی با روحیه یک شخص است.

چه کسی پاسخگوی جوان جویای شغل است؟

کلانتری در رابطه با مشکلات فنی آزمون گفت: قبل از برگزاری آزمون ما به داوطلبان گفته بودیم که از چه نکات فنی استفاده کنند و سیستم کامپیوتری خود را بر روی چه ور‌ژنی قرار دهند؛ اینکه یک داوطلب خود این کار‌ها ار انجام نداده و نکات فنی را رعایت نکرده است تقصیر برگزار کنند‌گان آزمون نیست، زیرا از قبل اطلاع رسانی شده بود کما آنکه بسیاری از داوطلبان در حین برگزاری آزمون تماس گرفتند و این موضوع را به ما اطلاع دادند و سیستم آن‌ها درست شد.

دبیر علمی آزمون استخدامی شرکت‌های دانش بنیان با اشاره به این موضوع که داوطلبان در شهر خود و شهر‌هایی که انتخاب کرده‌اند قبول می‌شوند خاطر نشان کرد: بسیاری از کسانی که در این آزمون شرکت کرده‌اند  می‌گویند که شاید در شهر خود انتخاب نشویم، اما در ثبت‌نام  ابتدایی از هر داوطلب پرسیده شد که در کدام استان می‌خواهند فعالیت داشته باشد و بر اساس همان انتخابی که داوطلبان کرده اند شهر مورد نظر برای اشتغال هم مشخص می‌شود و اگر آنها  در شهر خود نتوانند نمره قبولی را کسب کنندطبعا اجباری نیست که حتما مشغول به کار شوند.

کلانتری یادآور شد: اگر هر یک از داوطلبان نسبت به این آزمون و سوال‌هایش اعتراض دارند می‌توانند با ما تماس بگیرند و این موضوع را بگویند.

 

چه کسی پاسخگوی داوطلبان است؟

برخی از سوالاتی که هنوز درباره این آزمون بی‌پاسخ مانده‌اند این است که اگر باید برای پاسخ دادن  به سوالات آزمون از یک سیستم و مرورگر خاص  استفاده می‌شد چطور در آزمون اولیه این نکته مورد توجه قرار نگرفت و به راحتی پاسخنامه توسط داوطلبان تکمیل و ارسال شد؟ داوطلبان این آزمون در پاسخ به اظهارات دبیر علمی این آزمون می‌گویند که  چرا برای برگزار کنندگان این آزمون تمرکز ذهنی شرکت کنندگان  مهم نبود و قبل از برگزاری آزمون به صورتی کامل و جامعه روند برگزاری آزمون را برای ما توضیح ندادند تا به درستی خود را آماده کنیم؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۷:۵۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
سلام چرا تاریخ دقیق آزمون غیر حضوری (اینترنتی) و آزمون حضوری رو اعلام نمیکنن و اینکه ما باید چی بخونیم برا آزمون مهدسی کشاورزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
تصمیمی که میگیرین خیلی رو سرنوشتتون تاثیر داره و نمیشه هیچوقت به عقب برگشت من تصمیم های اشتباه زیاد گرفتم نمیگم این آزمون بده ولی برای من خوب نبود و دوبار یک اشتباهو تکرار نمیکنم . اگه میتونین مراحل استخدام رو به بهترین شکل پشت سر بزارین خوبه باید عالی باشین میگن دوره اول ۶۵۰۰ نفر قبول شدن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۴۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
لطفا میشه بگین کسانیکه پارسال شرکت کردن نحوه آزمون اینترنتی چجوریه برای کارمند اداری ؟ و در مصاحبه حضوری چه سوالاتی پرسیده میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
مگه ازمون اینترنتی چه هزینه داره که 50تا 100 هزار تومن هزینه ی ثبت نامشه؟
Netherlands
ش. ج
۱۰:۳۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
سلام لطفا راهنمایی کنید کسی برای کارمند اداری شرکت کرده از طریق این آزمون قبول شده باشه؟ منابعش چیه ؟ عمومی و تخصصی؟ لطفا بگگگگگگگیییییییییییییید. ممنون
Netherlands
ش. ج
۱۰:۳۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
سلام لطفا راهنمایی کنید کسی برای کارمند اداری شرکت کرده از طریق این آزمون قبول شده باشه؟ منابعش چیه ؟ عمومی و تخصصی؟ لطفا بگگگگگگگیییییییییییییید. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
سلام من اولین باره که میخوام امتحان مجازی شرکت کنم حداقل دانش هم در مورد امتحان مجازی ندارم این ازمون خیلی برام مهمه میشه لطف کنید بهم بگین چ نکاتیرو باید در ازمون مجازی رعایت کنم تا دچار مشکل نشم؟
Germany
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۷
سلام خیلی ناراحتم از اردبیل بلند شدم رفتم تبریزمصاحبه گردشگری اولویت دوم بود به سوالات خوب جواب دادم حالا هزینه ب کنار چرا یکسال امید واهی دادید هر وقت تماس گرفتم گفتن نگران نباشید تا اخر شهریور همه معرفی میشید یا شهر خودتون یا اطراف پس چی شد؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۵:۴۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
سلام. استخدام با این آزمون با استخدام بوسیله روزنامه های استخدامی فرقش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ت
۲۲:۱۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
سلام.پس اینکه میگن باتوجه به علاقه مندی و تخصص انتخاب میشن و سابقه کار مهم نیست چی؟یعنی اگه تخصص کافی نداشته باشیم ک جواب سوالارو بدیم یا تجربه کاری نداشته باشیم فقط بخاطر علاقه مندی شرکت کنیم انتخاب نمیشیم؟ از طرفی هم وقتی شرکت میکنیم پیامی میاد که میگه شما از خدمات طرح اشتغال مثل کلاسهای آموزشی و...بهره مند میشید مگه اینا مال اونایی ک علاقه دارن ولی تخصص ندارن نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
دوستان تورو خدا بگید اگر سر کار ی من این آزمون شرکت نکنم برم برای ارشد بخونم
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۳:۳۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
با سلام به همه یه نفر به من راهنمایی کنه حقوق برای یه مهندس چقدره و قبولیش چند درصده اصلا شرکت کردن در این آزمون برا کسانی که رفتن خوب هست یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
معصومی
۱۲:۱۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
من پارسال شرکت کردم و کلی هزینه ی ثبت نام و کافی نت و ... که حدود 100 تومن شد.
تمامیه درصدهای دروس عمومی و تخصصی هم بالای 70 زدم، مصاحبه هم بالای 60 درصد بهم نمره داده بودن.
ولی اعلام نتایج که اومد، زده بود اولویت سوم و به هیچ شرکتی هم معرفی نشدم.
مطمئنم که هیچ شرکت کننده ای درصدهاش مثل من نبود. من ریاضی و فیزیک و عالی زدم. ولی همش پارتی بازیه
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۰۰:۴۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
اونایی که امسال می خواهید شرکت کنید.لطفا حتما همه کامنت هارو بخونید.واشتباهی که ما پارسال کردیمو تکرار نکنید.از این سیستم واسطون کار پیدا نمیشه
Germany
صبا
۲۱:۱۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
این آزمون اصلا واسه من بدرد نخورد.توی دوتا رشته دعوت شدم.فقط از یکیش چند تا سوال پرسیدن که جواب دادم.از اون یکی هیچی.بعد شدم الویت سوم.جالبتر اینکه یه شرکت بهم معرفی کردن که رفتم اونجا گفتن حقوق 40درصد زیرقانونه کاره وبیمه هم نداری.ساعت کاری هم از8تا4.دوستای عزیزی که می خواهید امسال شرکت کنید .اول از همه چی بگردین دنبال پارتی.در ضمن من مدرکم ارشد هست وبه امید خدا بزودی دانشجوی دکترام
Iran (Islamic Republic of)
ieie
۱۴:۳۷ ۰۱ تير ۱۳۹۷
من در این آزمون در دو شاخه کارشناسی و مهندسی و اجرایی و فنی شرکت کردم و با وجود رتبه خوب در زیرشاخه ها هیچ نتیجه ای نگرفتم.
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۲:۵۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید.من اولویت دوم شدمBشغل انتخابیمم متصدی اموربانکی بوده ولی سیستان بلوچستانم.الان اگه توی سیستان بلوچستان نداشته باشه دراستان دیگه باشه هم معرفی میکنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام. من با نمره A مثبت و مصاحبه خوب اولویت آخر!!! جهت معرفی شدم.
واقعا ازمون دانش بنیانی که بوسیله یک آزمون اینترنتی با کپی ۱۰۰ درصد سوالات از آزمون کارشناس ارشد و دکترا به صورت دو تا درمیون!!! (سوالات ۳۱-۳۴-۳۷-۴۰-۴۳-۴۶ الی آخر ) سالهای ۹۳-۹۵ . حتی زحمت عوض کردن گزینه ها را هم نکردن و ۱۰۰ درصد از سوالات ارشد و دکترا عینا ورداشتن و زحمت طراحی سوال را هم به خودشون ندادن. مصاحبه کننده معلوم بود زیاد تخصصی صحبت نمی کرد و حالا پس از گرفتن ۳ میلیارد تومن توسط یک شرکت خصوصی بسیار مشکوک ، اینجوری رفتار می کنن.
کسی هست واقعا قبول شده باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۵:۰۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۵۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
با سلام اینجانب مهدی گنجی فر فرزند جانباز وایثارگر رشته کارشناسی علوم زیست شرکت کننده در ازمون دانش بنیان . در مصاحبه ،خود مصاحبه گر بعد از جواب وآمادگی کامل من مستقیم گفت به شما نمره Aدادم خودت پیگیر ،الان به من نمرهB واولویت آخر دادن زنگ زدم گفتن ایمیل بزن حتما بررسی میشه،چقدر حق خوری .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
سلام من فرزند جانباز و ایثارگر رشته کارشناسی علوم زیست شرکت کننده در ازمون دانش بنیان . در مصاحبه ،خود مصاحبه گر بعد از جواب و آمادگی کامل من مستقیم گفت به شما نمره Aدادم خودت پیگیر ،الان به من نمرهB و اولویت آخر دادن زنگ زدم گفتن ایمیل بزن حتما بررسی میشه
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۵:۳۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
سلام دوستان.تا حالا کسی از سالهای گذشته تو ازمون های دانش بنیان قبول شده؟ اگه شده بگید که زیر مجموع چه ارگانی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
با سلام و احترام
دوستان عزیز دقت داشته باشند کاستی و نقص در همه آزمونها وجود داره.سوالات روانشناسی در خصوص خود شماست و اگر در پاسخگویی آن تمارضی از طرف دوستان صورت نگیرد به هیچ عنوان انرژی ذهن رو نمیگیره. در ثانی سوالات عمومی و تخصصی بسیار نرمال بودند من خودم چون چندین منبع خونده بودم سوالات خیلی ساده بنظر میرسید مخصوصا اون سوالاتی که در ارتباط با رشته دانشگاهی من بود. طبیعی هست اگه رشتتون چیز دیگه ایه و شما برای شغل دیگه ای درخواست دادین سوالات از نظر شما سخت باشن. من خودمم نتونستم 2پاسخنامه عمومی ارسال کنم. بعدا متوجه شدم اشکال از سیستم خودم بوده. خواهش میکنم دوستان همه این موارد رو در نظر بگیرن بعدا از عیوب و نقصها صحبت بفرمایند.
با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
بله نباید زود قضاوت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۱۲:۳۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
چرا نتایج نمیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
شرکت برگزار کننده آزمون که کار آن توسط وزارت کار غیر قانونی اعلام شده ادعا کرده است می خواهد برای 5000 نفر فرصت شغلی ایجاد کند درحالیکه چنین مشاغلی را نه اعلام کرده و نه اصلا وجود دارند
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه
۱۹:۲۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
نتایجش چه موقع اعلام میشه.لطفا بگید منتظریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
این مشکلها توی تمام آزمونها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
هم سوالاش خوب بود هم ان شاالله دعوت شم حضوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
چطور تو ازمون اول با همین سیستم پاسخانممون ارسال شد ولی تو ازمون تخصصی با همون سیستم کامپیوتر ارسال نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
این آزمون برای شرکتهای استان گیلان تاکنون ثبت نامی نداشت و آزمون برگزار نشد،
لطفا ثبت نام دوره جدید را نیز اطلاع رسانی کنید
ما منتظر برگزاری این آزمون برای رشته های مهندسی مانند الکترونیک و مخابرات و ... هستیم
Canada
آقا محمدرضا
۱۳:۱۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
برگزاری این قبیل آزمون ها فرصت های شغلی مناسبی برای جوانان ایجاد می کند ، لذا حمایت از برگزاری آزمون های استخدامی فرصت مناسبی برای اشتغالزایی می باشد.
Germany
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
دوستانی که کم کاری کردند و آزمون زوانشناسی رو دیر پاسخ دهند قصور کردند و باید زودتر به آنها پاسخ می دادند تا ذهنشان خسته نشود. D:
زمان آزمون هم بخاطر زلزله عقب افتاده که به نفع همه شرکت کنندگان بود.
Germany
محمد
۱۳:۰۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
والا ما که این چیزایی که شما گفتید برامون مطرح نبود. من رشتم مدیریته و 5 تا شغل مدیریتی هم انتخاب کردم. روانشناسی اولشم استاندارد بود به نظرم. حالا اینکه چرا اول گرفتنش سا آخر خیلی مهم نیس بنظرم. البته آزمون سخت بود تخصصی هاش ولی این که دلیل قانع کننده نیست. من ترجیح میدم آزمون سخت بدم و برم سر کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
بهترین شرکتهای دانش بنیان تو اصفهان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
این ازمون از حیث نواوری و توجه به همه‌ی ابعادِ نیروی انسانی کاملا متفاوت با سایر ازمون‌ها بود و بسیار بهتر و کاملتر به آن پرداخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
آزمون نیرو ها را از هم تفکیک میکنه و در صورت اعلام نیاز یک شرکت نسبت به تراز هر شخص شرکت کننده در آزمون به شرکت مذکور معرفی میشن اونم تازه اگ که شرکتی نیروی آزاد بگیره و تراز شخص آزمون دهنده مورد استفاده قرار بگیره
Germany
حسین عباسی
۱۲:۰۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
من شرکت کردم و راضی بودم. سوالاش خوب بود و وقت هم زیاد آوردم.
Germany
حسین عباسی
۱۲:۰۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
من شرکت کردم و راضی بودم. سوالاش خوب بود و وقت هم زیاد آوردم.
Germany
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
چیز خاصی نیست که قابل اعتراض باشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید اسمعیلی مهر
۱۱:۴۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
توی کنکور سراسری هم عکسها به صورت دستی نوشته شدند و این موضوع عادیه و برا من با مرور گر کروم معمولی باز شد هیچ مشکلی هم نداشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
چه آزمون سختی بود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
هرکسی که علم داشته باشه دراین آزمون قبول میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
آیا شرکت های دانش بنیان به شرکت مذکور مراجعه می کنند و می گویند از بین گزینه هایی که انتخاب کردی به ما معرفی کن وزارت کار باید ورود کند.
آخرین اخبار