سردار سدهی در مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید نداجا:

می‌توانیم ناو هواپیمابر بسازیم

رییس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جهاد خودکفایی در صورت تامین مالی از سوی دولت می‌تواند شناورهای بزرگ‌ 200 متری و حتی ناوهواپیمابر بسازد.

می‌توانیم ناو هواپیما بر بسازیمبه گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار عباس سدهی رئیس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از کتب جدید نداجا اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش طی سال‌های اخیر در حوزه تالیف و تدوین قدم‌های خوبی را برداشته است.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نوشته شدن کتابی در مورد راهبردی بودن نیروی دریایی؛ افزود: در معقوله راهبردی بودن نیروی دریایی نوشتن یک کتاب کافی نیست و باید کتاب‌های زیادی نوشته شده و در دانشگاه آموزش داده شود.

وی با طرح این سوال که باید دید نیروی دریایی راهبردی چه تفاوتی با نیروی دریایی غیر راهبردی دارد، تصریح کرد: باید دید چگونه می‌توان به این نیرو راهبردی دست یافت تا بتوانیم با سربلندی اعلام کنیم که نیروی دریایی ما افتخار امت ایران است که در دریاها و اقیانوس‌ها حضور فعال دارد.

سدهی ادامه داد: دغدغه راهبردی بودن نداجا باعث شد در شورای سیاست‌گذاری تصمیم بر نوشتن کتاب در این زمینه گرفته شود.

رییس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بخشی از کتاب نیروی دریایی راهبردی اقتدار دریایی، گفت: در این کتاب ذکر شده که نیروی دریایی راهبردی نیرویی است که از منافع کشور در دریا حفاظت کند، پس بر این اساس نیروی دریایی راهبردی ۴ خصوصیت چون حضور در دریاها دارد.

وی افزود: اگر کتبی چون این کتاب در دانشگاه آموزش داده شود افسران جوان نیروی دریایی هدف و مسیر نیرو را می‌شناسند و امیدواریم روند این کار به زودی کلید بخورد.

سدهی گفت: با این نگاه بود که در بازدید فرماندهی معظم کل قوا؛ ایشان نیروی دریایی را به عنوان نیروی راهبردی عنوان فرمودند.

رییس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: به یاد دارم در سال ۸۸ که قرار بود جماران الحاق شود، رسانه‌های بیگانه اعلام کردند که این شناور توان حرکت ندارد اما به لطف الهی این مهم رخ داد.

وی با اعلام این موضوع که الحاق جماران آنچنان شوک بزرگی به رسانه‌های خارجی وارد کرد که تا سه روز در مورد آن حرف نمی‌زدند، تصریح کرد: ساخت جماران در آن روز به دست جهادخودکفایی انجام شد و امروز هم جهاد خودکفایی توان این را دارد تا در صورت تامین مالی از سوی دولت که رقمی بزرگی هم در بودجه نیست شناورهای بزرگ‌تر از جماران و حتی ناوهواپیمابر بسازد.

سدهی با بیان این که در پیش از انقلاب حتی برای تعویض روغن بالگرد هم نیاز به حضور غربی‌ها بود اما انقلاب همه را عوض کرد، افزود:دولت موقت در اوایل انقلاب قصد داشت حضور مستشاری آمریکا در ایران را با نام دیگر توسعه دهد اما با تدبیر مقام معظم رهبری این اتفاق رخ نداد.

رییس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیروهای مسلح در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ایشان فرمودند که باید تامین نیاز نیروهای مسلح از طریق جهادخودکفایی تامین شود که این تدبیر باعث شد ما پس از حمله تروریستی تهران پاسخی محکم به دشمان بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام وخسته نباشید مخصوص دارم به دلاور مردان ایران زمین جوانان همین مملکت هوا پیمای مسافربری هم طراحی کرده و میتوانند بسازند اگه دولت محترم اجازه بده بود جه تخصیص بده چون همه می دونن برای نخبه های ایرانی کار نشد نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
سردار كار شما درسته ،لطفا يه چند سال هم صنايع خود را مديريت كنيد ، تا ريشه اين مافيا خشك بشه تا اين حودرو هاي بي امنيت را چند برابر قيمت به خلق ال،،،،نقروشند
Iran (Islamic Republic of)
خلیل اسنق
۱۱:۱۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
انشا الله بیاییم آستینهارابالابزنیم وباهماهنگی باهمه ی نخبگان وعالمان وکارشناسان و هواپیمای مسافربری رانیزدراسرع وقت بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
خلیل اسنق
۱۱:۱۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
انشا الله بیاییم آستینهارابالابزنیم وباهماهنگی باهمه ی نخبگان وعالمان وکارشناسان و هواپیمای مسافربری رانیزدراسرع وقت بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
درود بر شما خدا قوت سردار اول هواپیما بسازیم بعد ناوش رو میسازیم
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
درود بر سردار دمت گرم
آخرین اخبار