آمار اعتیاد در کاشان پایین‌تر از میانگین کشوری است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آمار اعتیاد در کاشان پایین‌تر از میانگین کشوری است و در ردیف شهرهای با درصد پایین تر از نظر تعداد معتاد به مصرف مواد مخدر قراردارد.

محمد حاجی‌جعفری، در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:با توجه به آمار ثبت شده دو میلیون و 808 هزار نفری معتاد در کشور (تا پایان سال95) ‌ که این آمار در کاشان بین هفت 7 تا 10 هزار از مردم شهرستانهای کاشان و آران بیدگل است این شهرستان نسبت به آمار کشوری از نظر درصدی پایین‌تراست.

وی، با اشاره به جمعیت چهار درصدی کشور که مصرف کننده مواد مخدر هستند یا سو مصرف دارند افزود:اعتیاد پس از سوانح و حوادث، بیماریهای قلبی و عروقی و بیماریهای روانی، چهارمین عامل بار بیماریها در کشور است.

به‌گفته‌وی، شیوع به مصرف مواد مخدر بر آخرین آمار درکشور «تریاک و مشتقات آن» در رتبه نخست و پس از آن «حشیش و ترکیبات آن مانند گل و ماری جوینا»، «هروئین و کراک» و شیشه و روانگردانها» به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفته ست که همین رتبه در مورد شهرستان کاشان نیز یکسان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان،با تاکید بر اینکه 3/6 (سه و 6 دهم) در هر خانواده فرد معتاد یعنی حدود چهار برابر فرد در هر خانواده گرفتار و درگیر اعتیاد می شوند گفت:دو روش جهانی پرهیز و ترک دادن(قطع مصرف) و درمان نگهدارنده در برخورد با اعتیاد وجوددارد.

حاجی‌جعفری، ابتلای به اعتیاد برای تمام افراد و اقشار از کارگر ساده تا پزشک، پلیس و حتی قاضی را تاکیدکرد و گفت: و درمان نگهدارنده بهترین روش برخورد در بازداشتن فرد معتاد و اثرات آن بر خانواده‌اش از آسیب‌های اجتماعی است.

وی،با تاکید بر اینکه روش درمان نگهدارنده کم ضررتر و طولانی اثرتر است گفت:95 درصد معتادان ترک کمپ مجدد بازگشت و عود داشته‌اند.

به‌گفته‌وی، روش درمان نگهدارنده حتی از کارتن‌خوابی فرد معتاد جلوگیری می کند و معتادان تزریقی را کاهش می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان،در پایان با اشاره به راه‌اندازی مراکز درمانی نگهدارنده MMT از 10 سال گذشته بصورت جدی‌تر و رسمی تاکنون در کشور گفت: این مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در کاشان نیز دو برابر تعداد مورد نیاز در حال فعالیت و خدمات رسانی به جمعیت هدف خوداست.

 

انتهای پیام/م

 

کاشان از لحاظ آمار معتادان در استان‌های درصد پایین قراردارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.