وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تجدیدنظر در روابط اقتصادی با ترکیه را خواستار شد

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره قدس اشغالی، خواستار تجدیدنظر این رژیم در روابط با آنکارا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه روسی «آری تی وی آی» خواستار تجدیدنظر در همکاری‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی با ترکیه شد.

این خواسته‌ی وی در پاسخ به اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره قدس اشغالی صورت گرفته است.

لیبرمن در مطلبی در شبکه‌ای مجازی نوشت: «اردوغان در ماه‌های اخیر از هر فرصتی برای تعدی به اسرائیل استفاده کرده است.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین افزود: باید در موارد متعددی از جمله مخالف احداث خط لوله گاز از اسراییل از طریق ترکیه به اروپا  در روابط با ترکیه تجدیدنظر کنیم.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه چند روز پس از فراخوان سران مسلمان جهان برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین، یکشنبه از گشایش سفارت ترکیه در قدس شرقی خبر داده بود.

او در سخنرانی روز جمعه نیز گفته بود برای لغو تصمیم آمریکا درباره قدس، ابتدا به شورای امنیت و سپس به اجلاس عمومی سازمان ملل شکایت می‌کند.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین گفت که اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل، مبتنی بر اندیشه صهیونیسم است.

روابط ترکیه و این رژیم در پی حمله نیرو‌های صهیونیست به کشتی ترکیه‌ای مرمره آبی که حامل کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه بود که بر اثر آن ۱۰ شهروند ترکیه‌ای کشته و شماری زخمی شدند، تیره شده بود و در سال ۲۰۱۶ دو طرف با امضای موافقت نامه‌ای آشتی کرده بودند.

گفتنی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه ۱۵ آذرماه شهر بیت المقدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی معرفی کرده و دستور داد سفارت آمریکا به این شهر منتقل شود.

 انتهای پیام/

لیبرمن تجدیدنظر در همکاری‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی با ترکیه را خواستار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۰۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
مگه تجارت هم دارین شما همش اموال دزدی ملت فلسطین رو میخوریدحرامه /حالیتون که نیست زمین غصبی حرامه /اگه آئین دارین که ندارین خیلی رودارن بخدا
آخرین اخبار