وظیفه روحانیت امروز دفاع از ارزش‌ها با حفظ روحیه انقلابی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند گفت: وظیفه حوزه های علمیه و جامعه روحانیت امروز این است که با روحیه انقلابی و مدافع ارزش‌های انقلاب و نظام و مدافع و مطیع ولایت و بصیر و مقابله با انحراف های اعتقادی باشد.

وظیفه روحانیت امروز دفاع از ارزش‌ها با حفظ روحیه انقلابی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام حمزه شیرزادی ،مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند  با اشاره به 27 آذر ماه سالروز شهادت آیت الله دکترمحمد مفتح و ویژگی های شخصیتی این عارف برجسته بیان داشت: تکلیف مداری و انجام تکلیف به موقع نسبت به حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی، ستیز با ستم و نفی هرگونه سلطه، تشکیل هسته مقاومت و مبارزه فکری علیه رژیم پهلوی، ولایت مداری و گوش به فرمان رهبربودن و دعوت دیگران به این مهم، ایجاد حلقه وحدت بین حوزه و دانشگاه از جمله ویژگی های این شهید بزرگوار بوده است.

وی اظهار داشت: شهید مفتح از همان آغاز قیام و نهضت امام (ره) از سال 1340 شمسی به عنوان ادای تکلیف و دستور امام (ره) به استان خوزستان رفت و مشغول روشنگری مردم شد که ساواک او را به نقاط بد آب و هوا تبعید کرد اما این عالم مجاهد انقلابی هیچ‌گاه دست از اهداف انقلابی خود بر نداشت و پیوسته مشغول مبارزه بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند گفت: شهید مفتح با ارائه مقاله ها و انجام سخنرانی‌ها و تدریس، افراد را نسبت به فجایع جهان اسلام آگاه می کرد و فساد و تباهی استبداد را افشا می‌کرد.

وی ادامه داد: وقتی که رژیم منحوس پهلوی تاریخ رسمی کشور و پرافتخار هجرت رسول اکرم (ص) یعنی تاریخ ایران و اسلام را تصمیم گرفت به تاریخ شاهنشاهی تبدیل کند این روحانی انقلابی بصیر که تربیت یافته مکتب اسلام و اندیشه حضرت امام (ره) بود می خروشد و می گوید «ای رسول الله، ما از تو شرمنده ایم، چطور باید ایرانی تاریخ پرافتخار اسلام را کنار بگذارد».

شیرزادی در ادامه بیان داشت: ایشان تشکیل هسته مقاومت و مبارزه فکری علیه رژیم پهلوی را از سال 1352 در مسجد جاوید تهران شروع می‌کند و به برگزاری نماز جماعت و جلسات تفسیر و روشنگری می پردازد و از سخنرانی شهید مطهری و از روحانیت انقلابی همچون مقام معظم رهبری در آن مکان مقدس استفاده می کرد و با استقبال مردم مواجه می شود که در سوم آذر سال 1353 پس از سخنرانی حماسی مقام معظم رهبری در آن مسجد دکتر مفتح و امام خامنه ای را ساواک دستگیر و به زندان می‌برند و تحت شکنجه های سختی قرار می‌گیرند.

وی با توجه به ولایت مداری و گوش به فرمان رهبر بودن آن شهید برجسته و دعوت دیگران به این مهم در سال 56 و اقامه نماز عید فطر در مسئله قیطریه تهران و استقبال با شکوه مردم گفت: آن شهید بزرگوار، در خطبه های نماز به افشاگری علیه طاغوت و استکبار و صهیونیست پرداخت و نام مبارک امام (ره) را در حضور هزاران نفر بر زبان جاری ساخت و بر اطاعت از فرامینش تاکید کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: وقتی که ساواک به او اجازه ورود به قم را نداد پس از آزادی از زندان در تهران همراه شهید مطهری در دانشگاه الهیات مشغول به تدریس شد ودر این زمان ارتباط بین دانشجویان و روحانیون را برقرار کرد.

وی با بیان اینکه ایشان در 27 آذر ماه سال 1358 توسط گروه منحرف فرقان در مقابل دانشگاه الهیات تهران به شهادت رسید، گفت: وظیفه حوزه های علمیه و جامعه روحانیت امروز این است که همچون شهید مفتح با روحیه انقلابی و مدافع ارزش‌های انقلاب و نظام و مدافع و مطیع ولایت و بصیر و مقابله با انحراف های اعتقادی باشد، چرا که امام صادق (ع) فرمودند «آن کس که عالم زمان شناس شود گرفتار انحراف نمی شود».

انتهای پیام/خ

دفاع از ارزش ها وظیفه روحانیت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار