همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید مولا پرست

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید مولا پرست از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

 به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.شما می توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس را در ادامه بخوانید:

شهید امیر مولاپرست در سال 1345 در شهرسان ارومیه به دنیا آمد. برای کسب علم و دانش به مدرسه راه یافت و دوران ابتدایی را با موفقیت سپری نمود و برای ادامه تحصیل در دبیرستان امیرکبیر ارومیه ثبت نام نمود ولی بعد از یکسال مدرسه را رها کرد.
شهید جوانی مومن و متعهد بود و مسئول انجمن اسلامی دبیرستان بود و در بسیج دانش آموزی نیز فعالیت چشمگیر داشت.شهید برای خدمت به اسلام و نابودی دشمنان در سن 16 سالگی به سوی جبهه های نبرد رهسپار گردید.شهید یک پاسدار دلیر و بی باک بود و در انجام ماموریتهای محوله هیچ گونه کوتاهی و اهمال نمی ورزید . وی در جبهه از ناحیه پا مجروح شد و به پشت جبهه انتقال یافت ولی بعد از بهبودی نسبی دوباره بسوی صحنه های جهاد و مبارزه علیه کافران اعزام گردید.

شهید سرانجام بعد از سه سال جنگ و جدال با کافران متجاوز عراقی در تاریخ 1364/12/12 در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو مفقودالاثر گردید و بعد از 6 ماه پیکر پاکش پیدا شد و در مزار شهیدان باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.


فرازی از وصیت نامه شهید مولاپرست

خداوندا نصیبم گردان لقایت را ، نصیبم گردان دیارت را آزادم گردان از این زندان پست. چه دارم نزدم که گویم من ذلیل به درگاهت. چه می توانم داشته باشم که آورم به کبریای پاکت ای آن که معشوق عاشقانی ای الله بر این بنده ناتوان یاد باش. شهادت دریچه آزادی من از دنیای فانی. شهادت منتهای حرکت یک مسلمان شهایت نهایت آرزوی مشتاقانمن لیاقت این را در خودم نمی بینم که به شما ملت مسلمان وصیتی داشته باشم. این شمابودید ک مارا در دامانتان پرورش دادید و این شما بودید که مارا راهنما بودید.
ولی سفارشی به شما ملت قهرمان دارم. اسلام از ابتدا تا کنون با خونها و شهادتها زنده مانده. اسلام حسین ها علی ها و حمزه ها و بهشتی ها و رجایی هارا از ما گرفته.به اسلام نرسید خشک می شود.ای جوانان مبادا در رخت خواب ذلت بمیرید که حسین در میدان نبرد شهید شد. ای مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی توانید پاسخگو باشید. استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمانها برای تسکین دردهاست.

همیشه به یا خدا باشید و در راه خدا قدم بردارید. اجازه ندهید دشمنان بین شما تفرقه بیاندازند. و شمارا از روحانیت متعهد جدا کنند اگر چنین شد روز بدبختی مسلمانان و جشن شیطان است. حضور ثابت در جبهه داشته باشید. با منافقین و ستون پنجم مبارزه کنید. در امام بیشتر دقت کنید و سعی کنید عظمت او را بیابید اگر فیض شهادت نصیبم گشت آنان که پیرو خط امام نیستند بر سر جنازه من حاضر نشوند . اما باشد که دماء شهدا آنان را نیز متحول سازد.
از خانواده و فامیل میخواهم اگر بدی از من دیدید حلالم کنید مادرم در شهادتم زیاد گریه نکنید که روحم ناراحت می شود. به شهادتم افتخار کنید
خواهران حزب الهی شما هم در پشت جبهه با عوامل فاسد و بی حجاب مبارزه کنید که خطر جدی برای اسلام و خون شهدا هستند.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید امیر مولاپرست 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.