فرصت و ظرفیت مناسب فعالیت های شیلاتی با اقتصاد مقاومتی

مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: اقتصاد مقاومتی یک فرصت و ظرفیت مناسب در زمینه فعالیتهای شیلاتی است که با تلاش در این زمینه می توان به نتایج خوبی در مسیر توسعه استان رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات استان گلستان در پانزدهمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شیلات استان، در شهرستان علی آباد کتول با تاکید بر توجه به طرح‌های اقتصاد مقاومتی گفت: طرح‌های زودبازده در زمینه اقتصاد مقاومتی باید به مرحله اجرا و منتج به تولید و اشتغال شود.

وی ادامه داد: وجود ۱۸ هزار حلقه چاه کشاورزی پروانه دار در استان می‌تواند فرصت خوبی در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی ـ. تولید و اشتغال» باشد که کشاورزان برای استفاده بهینه از آب این چاه‌ها در فصل زراعی با احداث حوضچه سر راه چاه خود به پرورش ماهی نیز بپردازند.

محمود سقلی معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان نیز این جلسه گفت: جلسات مختلف توجیهی استفاده بهینه از آب چاه کشاورزی، در سطح استان و شهرستان‌ها برای کشاورزان، در حال اجرا است که کشاورزان می‌توانند نهایت استفاده را در این زمینه از وجود چاه‌های کشاورزی خود ببرند.

وی در ادامه به ۴ پروژه آبزی پروری که در راستای اقتصاد مقاومتی مطرح شده اند اشاره کرد و گفت: ۴ پروژه آبزی پروری دراین راستا تعریف شده که یکی از آن‌ها پرورش ماهی در قفس و پن است که به عنوان یک پروژه ملی در استان پیگیری می‌شود و در حال حاضر ۲ مورد در حال بهره برداری و ۴ مورد در مسیر اخذ پروانه تاسیس هستند و ۳ پروژه دیگر نیز از جمله پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهی با استفاده از چاه‌های دو منظوره کشاورزی و پرورش میگو می‌باشند.


رحمت محمدی رئیس اداره شیلات شهرستان علی آباد کتول نیز به بیان ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه پرورش ماهیان گرمابی و سردابی پرداخت و گفت: شهرستان علی آباد کتول با ۱۳ مزرعه فعال و تولید ۳۲۰ تن ماهی قزل آلا مقام اول تولید این محصول را در استان داراست.

وی گفت: در این شهرستان علاوه بر پرورش ماهیان سردابی، ماهیان گرمابی، خاویاری، زینتی و زالو نیز پرورش داده می‌شود.

رحمت محمدی گفت: در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و استفاده دو منظوره از آب چاه‌های کشاورزی تاکنون ۱۸ پروانه بهره برداری صادر شده است که کشاورزان در حال حاضر مشغول فعالیت در زمینه پرورش ماهی در کنار زمین‌های کشاورزی خود هستند.

پانزدهیمن جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شیلات استان با حضور مدیر کل، معاون آبزی پروری، معاون صید و بنادر ماهیگیری، روسای ستادی آبزی پروری و ادارت شیلات شهرستان‌های استان، به میزبانی علی آباد کتول برگزار شد.

انتهای پیام/م
 

فرصت و ظرفیت مناسب فعالیت های شیلاتی گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.