مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

مردمی‌شدن فعالیت‌های حوزه دین باعث موفقیت بیشتر دراین عرصه می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های دینی و مذهبی گفت: مردمی‌شدن فعالیت‌های حوزه دین باعث موفقیت بیشتر در این عرصه می‌شود.

مردمی‌شدن فعالیت‌های حوزه دین باعث موفقیت بیشتر دراین عرصه می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح دوشنبه در نشست با مسئولان مجامع وابسته تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: تشکل‌ها و نهادهای وابسته و میان‌تخصصی تبلیغات اسلامی دارای ظرفیت بالایی برای تحقق اهداف و برنامه‌ها در حوزه دین است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ساماندهی امور دینی با محوریت مردم حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: امور دینی هرچه مردمی‌تر باشد موفق‌تر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از تشکیل دبیرخانه مجامع وابسته تبلیغات اسلامی در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: تشکل‌های حوزه دین باید تلاش کنند بر اساس شیوه‌نامه و اساس‌نامه خود امور و برنامه‌ها را دنبال و پیگیری‌ کنند.

وی خواستار تشکیل و تقویت تشکل‌های شهرستانی شد و ادامه داد: مجامع وابسته تبلیغات اسلامی یک قطب در حوزه فرهنگی هستند و باید تلاش کنیم که در این حوزه تاثیرگذاری لازم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سروستانی تصریح کرد: باید تلاش کنیم در هر حوزه‌ای که مسئولیتی را بر عهده داریم وظایف خود را به خوبی پیگیری کنیم و به مسئولیت‌هایی که در حوزه دین بر عهده داریم عمل کنیم.

گسترش فعالیت‌ها در حوزه آسیب اجتماعی

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی توسط مجامع وابسته تبلیغات اسلامی استان بوشهر ایجاد شده است و بازوهای توانمندی در سطح جامعه هستند.

حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا اضافه کرد: با وجود کمبودها و مشکلاتی که وجود داشته است، مجامع وابسته تبلیغات اسلامی استان بوشهر خدمات صادقانه‌ای را ارائه کرده‌اند و شاهد فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی به اهمیت فعالیت‌ها در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: با فعال شدن دبیرخانه مجامع وابسته تبلیغات اسلامی می‌توانیم برنامه‌ریزی و عملکرد مناسب‌تری داشته باشیم.

فعال‌شدن انجمن‌های اسلامی

علی‌اکبر قربانی مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: طی ۹ ماه فعالیت این اتحادیه اقدامات و فعالیت‌های مختلفی را داشته‌ایم که بیشترین فعالیت‌ها در محلات جنوبی بوشهر بوده است.

وی اضافه کرد: مشکلاتی را پیش روی فعالیت‌ها خود داشته‌ایم که تلاش داریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشیم و فعالیت‌های خود را بهتر و بیشتر پیگیری و عملیاتی کنیم.

قربانی افزود: تلاش کرده‌ایم در برخی از نقاط که فعالیت انجمن‌های اسلامی با رکود روبرو بوده است، فعالیت‌های خود را توسعه دهیم و بتوانیم انجمن‌های اسلامی را در سطح استان فعال کنیم.

موفقیت‌های دبیرستان معارف

منیژه چمانی مدیر دبیرستان معارف اسلامی صدرای دلوار نیز در این نشست با اشاره به حمایت‌های سازمان تبلیغات اسلامی از این مدرسه اظهار داشت: حمایت‌های مالی و معنوی تبلیغات اسلامی نقش مهمی در دستیابی به موفقیت داشته است.

وی با اشاره به اینکه نخستین گروه از دانش‌آموزان این مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند، ادامه داد: از ۱۷ دانش‌آموز فارغ‌التحصیل شده ۱۴ نفر وارد دانشگاه شدند که پنج نفر به دانشگاه فرهنگیان، پنج نفر به دانشگاه خلیج فارس و چهار نفر به دانشگاه پیام نور رفتند.

چمانی با اشاره به اینکه دیدگاه مردم نسبت به دبیرستان‌های معارف یک دیدگاه خوب است، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته دانش‌آموزان این دبیرستان در مسابقات علمی و . . . به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌اند.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی

کبری جماله مسئول جمعیت بانوان فرهیخته استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: کارگروه‌های مختلفی در این جمعیت تشکیل شده است که این کارگروه‌ها در زمینه‌های مختلف عملکرد مناسبی داشته‌اند.

وی مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این جمعیت ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا برنامه‌های خوبی را در دستور کار داریم که در نقاط مختلف استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.