احمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ایجاد جنگ روانی، آخرین گزینه سعودی در تقابل با ایران

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: هدف از درخواست تشدید اقدامات ضد ایرانی در آمریکا از سوی سفیر سعودی‌ در واشنگتن، ایجاد جنگ روانی علیه ایران است.

نعمت احمدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ریشه‌های عناد ایران و عربستان، اظهار کرد: جنگ سوریه بطور کامل مرزبندی‌ها را جدا کرد و سبب شد عربستان در مقابل ایران قرار گرفته و عملا جبهه‌ای علیه ایران شکل بگیرد، همچنین انتصاب عادل الجبیر به عنوان وزیر امور خارجه این کشور، دامنه این تقابل را بیشتر کرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: ملک سلمان به سخت‌گیری و ضدیت با ایران شهرت دارد و اکنون این خصومت تا جایی پیش رفته که آنان از ایران به عنوان «سر مار» در منطقه غرب آسیا یاد می‌کنند و ناکامی‌های بن سلمان در این مدت در خاورمیانه باعث شد تا آنان تحرکاتی علیه ایران انجام دهند.

احمدی شکست عربستان در پروژه اقلیم کردستان عراق را اولین ناکامی حکام سعودی برشمرد و افزود: آنها درصدد این بودند که کانونی در عراق تشکیل دهند تا بدین طریق بخشی از فشار‌های خارجی که متحمل می‌شوند را به ایران منتقل کنند، اما این ماجرا با کناره‌گیری مسعود بارزانی، به نتیجه نرسید.

وی با اشاره به شکست طرح عربستان در لبنان، بیان کرد: تعلیق استعفای سعد حریری سبب شد تا آنها مجددا در طرح دیگری در یکی از کشور‌های مسلمان شکست خورده و نتوانند خواسته‌های خود را به لبنان تحمیل کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: مسئله یمن سومین ناکامی ملک سلمان تلقی می‌شود که با قتل علی عبدالله صالح شکست مهلکی به آل‌سعود وارد شد و بدین طریق عربستان در هر سه پروژه خود به بن‌بست رسید و همین موضوع به انتخاب راه‌های دیگر عربستان برای تقابل با ایران، منجر شد.

احمدی در پایان در پاسخ به این سوال که واکنش ایران به اظهارات ضدایرانی سفیر سعودی در واشنگتن چه خواهد بود، گفت: هدف از این اظهارات ایجاد جنگ روانی علیه ایران است؛ اما راهبرد کشورمان تغییر نکرده و به مثابه گذشته عمل خواهیم کرد. آنان باید بدانند که این لفاظی‌ها تأثیری نداشته و در این پروژه نیز شکست خواهند خورد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار