رحیمی خبر داد

محصولات شب یلدا بر اساس کیفیت قیمت گذاری می‌شوند/ افزایش ساعت کار میادین میوه و تره‌بار

رئیس سازمان میادین میوه و تره و بار شهرداری تهران از آمادگی ارائه محصولات شب یلدا توسط میادین خبر داد و گفت: برخی از محصولات ویژه شب یلدا متناسب با کیفیت قیمت گذاری می‌شوند.

محصولات شب یلدا بر اساس کیفیت قیمت گذاری می‌شوند/ افزایش ساعت کار میادین میوه و تره‌باربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالحسین رحیمی رئیس سازمان میادین میوه و تره و بار شهرداری تهران در نشست خبری محصولات ارگانیک که امروز (دوشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه برای شب یلدای امسال اقداماتی از جمله ذخیره سازی میوه‌ها و محصولات مورد نیاز شب یلدا انجام شده است و در حال حاضر مشکلی از جهت کمیت محصول نداریم، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال به علت سرمازدگی برداشت میوه انار در ساوه کاهش یافته بود، توانستیم این مشکل را با انار جنوب کشور حل کنیم.

رحیمی افزود:باتوجه به اینکه بخشی از افراد جامعه را کارمندان تشکیل می‌دهند؛ به همین منظور ساعت کار میادین میوه و تره بار شهرداری را افزایش دادیم و از دو روز قبل از شب یلدا تمامی میادین میوه و تره بار تا ساعت 21 به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رئیس سازمان میادین میوه و تره و بار شهرداری تهران با بیان اینکه نظارت ویژه‌ای بر قیمت‌ها خواهیم داشت، افزود: قیمت محصولات مورد نیاز شب یلدا تا امشب مشخص می‌شود و در 244 بازار فعال سازمان میادین و تره بار نظارت ویژه‌ای بر قیمت‌ها صورت می گیرد.

رحیمی با اشاره به افزایش خریداران در شب یلدا گفت: تعداد ترازوها و کارگران را افزایش داده ایم تا مردم در صف‌های طولانی نمانند.

وی افزود: بخش اعظمی از نیاز یلدا در نمایشگاه ارگانیک برطرف می‌شود و این نمایشگاه تا اول دی ماه هر روز از 9 صبح تا 9 شب فعال است.

رحیمی گفت: وضعیت آجیل و خشکبار هم به لحاظ قیمت و هم به لحاظ کمیت و کیفیت کنترل می‌شود.

رئیس سازمان میادین میوه و تره و بار شهرداری تهران در ادامه گفت: در دهمین جشنواره محصولات ارگانیک روزانه تا 30هزار نفر هم مراجعه کننده داشتیم. آشنایی مردم با محصولات ارگانیک باعث پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش هزینه درمان می‌شود. در این نمایشگاه 120 بهره‌بردار از سراسر کشور محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

رحیمی در ارتباط با مکانیزم بهره‌برداری‌ها گفت: کمیته ممیزی (پایش) که شامل نماینده شرکت‌های بازدید کننده، شورای شهر تهران و  سازمان میادین می‌شود، نظارت لازم را بر روی بهره‌برداری‌ها داشته‌اند و تنها شرکت‌ها، افراد حقیقی و حقوقی مجاز به شرکت در این نمایشگاه هستند که مجوزهای لازم را داشته باشند. در نگاه سخت‌گیرانه امسال در روند انتخاب بهره‌برداری‌ها 30 شرکت رد صلاحیت شده‌اند.

وی در خصوص کیفیت هندوانه شب یلدا گفت: بعضی از هندوانه ها سردخانه‌ای و برخی تازه هستند و این محصولات متناسب با کیفیت نرخ می‌گیرند.

رحیمی با اشاره به اینکه 5 غرفه‌دار در این نمایشگاه خارجی هستند، گفت: گرایش ما برای چتر پوششی روی محصولات داخلی است و نمایشگاه محلی برای فرهنگ سازی است.

رئیس سازمان میادین میوه و تره و بار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری در ارائه محصولات ارگانیک به تنهایی عمل می‌کند، گفت: اگر دستگاه‌های حاکمیتی محصولات کشاورزی را حمایت نکنند، ضریب نفوذ محصولات ارگانیک در بین مردم کاهش می‌یابد و مردم به غذای سالم دسترسی نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: احداث نمایشگاه به صورت سالانه پاسخگو نیست و باید نمایشگاه دائمی در تهران و چند مکان دیگر احداث شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار