احداث 3 زیرگذر جدید در منطقه دو

رحیمی گفت:تاپایان سال3 زیرگذر جدیددراین منطقه احداث می‌شودکه می‌توانددر رونق وتوسعه این منطقه ازشهرقم اثرگذاری خاصی داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛جلسه مشترک اعضای شورای اسلامی شهر قم با شهرداران مناطق هشت‌گانه به ریاست عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه شهردار منطقه 4 اظهار داشت: فاصله بین ستاد تا صف در پیکره شهرداری بسیار زیاد است همچنین خط مقدم پاسخگویی به مردم نیز شهرداری مناطق هستند بنابراین باید حمایت و توجهات به  شهرداری مناطق بیشتر شود که لازمه آن نیز افزایش اختیارات اجرایی و مالی شهرداری‌های مختلف شهر قم است.

مجید متین فر ادامه داد: بودجه مناطق شهرداری در سال گذشته با رشد و جهشی قابل‌توجه نسبت به 5 سال گذشته روبه‌رو شده و مقدار آن به 2 هزار و 200 میلیارد تومان رسیده که طبیعتاً انتظارات برای پاسخگویی توسط مردم نیز بیشتر شده است.

وی تأکید کرد: هر سال بیش از صد میلیارد تومان حجم هزینه‌های خدمات شهری در قم است اما متأسفانه نیرویی برای نظارت برای ارائه این خدمات در مجموعه شهرداری وجود ندارد چراکه پالایش عملکرد پیمانکاران شهرداری سبب رضایت بیشتر مردم خواهد شد.

شهردار منطقه 4 عنوان کرد: منطقه 4 شهر قم ازجمله مناطق محروم شهر قم بوده چراکه میزان فضای سبز، کوچه‌های  غیراستاندارد، نوع آسفالت کوچه‌ها و دیگر تأسیسات دچار ضعف است علی‌رغم اینکه در نگاه کلی این منطقه را منطقه‌ای بیشتر برخوردار می‌دانند همچنین بودجه منطقه 4 در سال گذشته بیش از 400 میلیارد تومان بوده که با بودجه برخی شهری برخی استان‌های کشور برابری می‌کند.

شهردار منطقه 7 نیز در این جلسه ابراز کرد: منطقه 7 منطقه‌ای بوده که از ابتدا هویت خود را برای ارائه خدمات به زائران تعریف‌شده و این منطقه نیز در حدود 50 هزار ساکن اصلی دارد و مابقی جمعیت این منطقه نیز زائران و دیگر جمعیت شناور موجود است.

علیرضا اقبالیان تصریح کرد: در طرح تفصیلی شهری بیش از 90 درصد این منطقه در بافت فرسوده شهری تعریف‌شده و بخش دیگری از این منطقه را نیز در محدوده بافت تاریخی تقسیم‌بندی کردند که ضرر واقعی و اصلی این قبیل تصمیم‌ها را مردم در زندگی روزمره می‌بینند.

وی ادامه داد: با شیوه‌ای که امروز در این منطقه وجود دارد درآمدزایی منتفی است و باید صرفاً به مباحث خدماتی پرداخت که از این منظر نیز به نظر می‌رسد برنامه‌های درست و منطقی نیست و به زیان جمعیت بومی این منطقه تمام خواهد شد.

شهردار منطقه یک نیز در بخشی از این جلسه تأکید کرد: 11 درصد مساحت قم در این منطقه تقسیم‌شده و از نظر مذهبی و پوشش دادن بلوار پیامبر اعظم، بلوار روحانی و دیگر پژوه های عمرانی فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاری ایجادشده که بودجه 86 میلیاردی نیز برای سرمایه‌گذاری در این منطقه توسط شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده است.

مهدی اصفهانیان گفت: 240 میلیارد تومان مجموع بودجه شهرداری منطقه یک، در سال 96 بوده که تاکنون نیز 73 درصد این بودجه تحقق‌یافته و در بخش‌های عمرانی، خدماتی و سرمایه‌گذاری نیز برنامه‌های بسیاری مناسبی در این منطقه آغاز شده است.

شهردار منطقه 6 نیز در بخشی از جلسه گفت: نزدیک به 10 درصد از مساحت شهر قم را این منطقه در برگرفته اما جمعیت قابل‌توجهی از جمعیت استان در این منطقه ساکن شده همچنین اجرای پروژه مترو، ساماندهی ورودی جعفریه و پروژه‌های خیابان کارگر از پروژه‌های مهم در دست اقدام در این منطقه است.

علی حاتمی فرد ادامه داد: نزدیک به 950 میلیارد تومان بودجه این منطقه در سال 96 بوده و رویکرد عمل در این منطقه نیز بر اساس مردم مداری بوده و تلاش‌ها هم همواره بر تقویت این رویکرد بوده که ازجمله این موارد نیز کیفیت نیروی‌های انسانی و تعریف درست و دقیق از شرح وظایف نیروهای انسانی بوده است.

وی عنوان کرد: بهترین فضای شهری در بین مناطق 8 گانه نزدیک به هسته مرکزی شهر پیرامون تونل توحید است که در این منطقه در دست احداث بوده که باید برای بارگذاری هتل و دیگر زیرساخت‌های شهری اقدامات قابل‌توجهی از همین امروز انجام‌شده تا از این ظرفیت بهترین استفاده را بتوان کرد.

شهردار منطقه 5 نیز در ادامه این جلسه ابراز کرد: منطقه 5 قبل از شکل‌گیری حاشیه منطقه یک و چهار شهر قم بوده بنابراین باید برای رفع محرومیت‌های موجود در شهر قائم، جمکران و غیره را افزایش دهیم تا سرانه‌های مختلف شهری از قبیل فضای سبز، شارع و معابر را در حد قابل‌قبول افزایش دهیم.

احمد ترکمن افزود: بیش از 90 هزار نفر در این منطقه ساکن بوده که نزدیک به 30 هزار نفر از آن‌ها را اتباع خارجی تشکیل می‌دهد همچنین بودجه سال 96 این منطقه نیز 90 میلیارد تومان بوده که تاکنون بیش از 65 میلیارد تومان از این بودجه نیز تحقق‌یافته همچنین پروژه شهید کبیری نیز از طرح‌های مهم در این منطقه است که فرصت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است.

شهردار منطقه 5 عنوان کرد: ظرفیت‌های بالایی در زمینهٔ صنعت کفش و همچنین سنگ‌بری‌ها در این منطقه وجود دارد که متأسفانه امروز صنعت سنگ‌بری‌ها را از بخش صنعتی بودن خارج کردن که بخشی از هزینه‌های پیش‌بینی‌شده را کاهش داده است.

شهردار منطقه 3 نیز در این جلسه تصریح کرد: این منطقه ورودی اصلی شهر قم بوده و از نظر داشتن امکانات شهری بر اساس شاخص‌های انسانی برخوردارترین منطقه است اما میزان مهاجرت هم در این منطقه بیشترین میزان در مناطق مختلف شهری قم است که به‌نوبه خود قابل‌توجه است.

شهردار منطقه 8 افزود: در این منطقه برای حمایت از مبحث سرمایه‌گذاری سهم شهرداری تنها در حدود 30 در نظر گرفته‌شده همچنین وجود خیابان امام خمینی(ره) نیز در محدوده این منطقه فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف ایجاد کرده اما از بازارچه‌های موجود در این منطقه نیز استفاده‌های درستی نمی‌شود.

ابوالفضل مستقیمی گفت: پروژه‌های موجود در این منطقه فعال بوده و تا پایان سال نیز 29 میلیارد تومان سند سرمایه‌گذاری ارائه خواهد شد همچنین باید مشکلات بین شهرداری قم و راه و شهرسازی استان در شهر پردیسان به‌درستی تبیین و از میان برود تا مشکلات ناشی از این مسئله به ضرر مردم تمام نشود.

وی تأکید کرد: درآمد شهری پردیسان به‌صورت ماهانه بیش از 10 میلیارد تومان است که می‌تواند بخشی از هزینه‌های جاری خود را جبران کند که باید برای تعمیر و بازبینی معابر، شوارع و دیگر زیرساخت‌های در معرض آسیب هزینه شود.

مستقیمی گفت: 20 دانشگاه در این منطقه وجود دارد و درمجموع نیز 300 هزار نفر جمعیت ساکن و شناور این شهر بوده که ظرفیت‌های بسیار بالایی را برای سرمایه‌گذاری و دیگر مباحث دیگر داشته است.

شهردار منطقه دو نیز در ادامه این جلسه ابراز کرد: منطقه دو منطقه‌ای بوده 20 درصد جمعیت شهر قم را در خود جا داده که پروژه پل جمهوری ازجمله طرح‌های مهم انجام‌گرفته شده در این منطقه است همچنین چون این پایلوت سرمایه‌گذاری در استان است فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی را ایجاد کرده است.

رضا رحیمی ادامه داد: تا پایان سال نیز 3 زیرگذر جدید در این منطقه احداث می‌شود که می‌تواند در رونق و توسعه این منطقه از شهر قم اثرگذاری خاصی داشته باشد همچنین باید طرح تفصیلی شهر نیز به‌درستی و با منطق درستی در شهر قم انجام شود.

شهردار منطقه 2 عنوان کرد: باید شورای شهر قم محور فعالیت‌های خود را در شهر قم بر مبنای بافت فرسوده قرار داده و وضعیت موجود را بهبود دهد چراکه حجم بافت‌های فرسوده در حال حاضر بسیار زیاد است.

انتهای پیام/ح

افزایش بودجه شهرداری قم سبب افزایش انتظارات مردمی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار