آغاز مطالعات 48 روستای هدف گردشگری در اردبیل

مطالعات 48 روستای هدف گردشگری اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  کریم حاجی‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه پیشگیری از بافت ناکارآمد شهری و سکونت گاه‌های غیررسمی اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات 48 روستای هدف گردشگری در استان آغاز شده که این روستاها ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دارند و می‌توانند آینده اقتصادی و گردشگری منطقه را متحول سازند.

  کریم حاجی‌زاده با بیان اینکه 12 روستای هدف گردشگری نیز در استان اردبیل از قبل شناسایی شده است، افزود: سرمایه‌گذاری در این روستاها مبنای کار قرار گرفته است که شاهد دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه گردشگری روستاهای استان اردبیل هستیم.

وی از برنامه‌ریزی برای توسعه صنایع دستی و گردشگری در مناطق روستایی خبر داد و گفت: در حال حاضر 26 هزار تولیدکننده صنایع دستی در استان اردبیل وجود دارد که این تعداد تولیدکننده صنایع دستی دارای شناسه بوده و ساماندهی شده‌اند.

حاجی‌زاده از پرداخت 77 میلیارد تومان تسهیلات به فعالان حوزه صنایع دستی در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این تسهیلات کم‌بهره بوده که می‌تواند گام بزرگی در تولید صنایع دستی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون متر گلیم توسط تولیدکنندگان در استان تولید می‌شود، بیان کرد: محصولات تولیدی استان اردبیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و مشتریان بسیار خاصی دارد.

 

انتهای پیام/ع

تولید سالانه یک میلیون متر گلیم توسط تولیدکنندگان در استان اردبیل

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.