عبدالله: رسیدگی به مشکلات مهاجرین اولویت دولت افغانستان است

رییس اجراییه افغانستان گفت: رسیدگی به مشکلات مهاجران افغانستان را در اولویت کاری دولت وحدت ملی قرار داده‌ایم.

عبدالله: رسیدگی به مشکلات مهاجرین اولویت دولت افغانستان استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی مهاجر، که امروز در کابل برگزار شده بود، گفت: رسیدگی به مشکلات مهاجران افغانستان را در اولویت کاری دولت وحدت ملی قرار داده‌ایم.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان افزود: مهاجرت در عصر امروز یک امر طبیعی و شناخته شده است و هرچند مهاجرت دورشدن از خانواده و وطن را در پی ‌دارد، اما آشنایی به فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و تعامل میان آنان از پیامدهای خوب مهاجرت است.

عبدالله اظهار داشت: افغانستان در چهار دهه‌ پسین با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده و این امر سبب شده است که شمار زیادی از هم‌وطنانمان مهاجر شوند.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان از تلاش‌های وزارت مهاجرین و نهادهای همکار بین‌المللی سپاسگزاری کرد و افزود: هرچند کارهای خوبی در راستای حل مشکلات مهاجران و فراهم کردن سهولت برای آنها در کشورهای دیگر صورت گرفته است اما این تلاش‌ها به معنای رضایت کامل نیست و باید هرچه بیشتر به این پدیده‌ مهم توجه شود.

عبدالله از کشورهای ایران، پاکستان و کشورهایی که مهاجران افغانستان را در خود جا داده و با آنها سهولت فراهم کرده است، تشکر کرد و آرزوی برگشت مهاجران افغانستان را به کشورشان کرد تا بتوانند در روند بهبود وضعیت افغانستان مشارکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.