کردستان مهد هنرهای دستی و صنایع دستی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: صنایع دستی بستری برای توسعه پایدار است که کردستان ، مهد این هنر بوده و پتانسیل های بی شماری در این زمینه دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ امیر قادری معاون امور عمرانی استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در جشن ملی ثبت جهانی کلاش در مریوان گفت: کردستان از لحاظ گردشگری تاریخی و طبعی در ایران و جهان ، حرف هایی برای گفتن دارد.

وی خط مقدم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کردستان را ، توجه به ظرفیت های گردشگری این استان اعلام کرد وافزود: مریوان در استان کردستان از این نظر سرآمد است.

وی به پیشینیه تاریخی این صنعت در کردستان اشاره کرد و افزود: صنایع دستی بستری برای توسعه پایدار است که کردستان ، مهد این هنر بوده و پتانسیل های بی شماری در این زمینه دارد.

قادری رویکرد امروز کشورهایتوسعه یافته دنیا را توجه به صنایع دستی و هنرهای سنتی اعلام کرد و گفت: این مساله علاوه بر افزایش صادرات غیرنفتی، حاوی پیام ها و هنرهای تاریخی هر کشور است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان به بعد اقتصادی و ارزآوری این هنر اشاره کرد و افزود: علاوه بر بعد اقتصادی ،  صنایع دستی زبان گویای تاریخ اجتماعی هرکشور و اقوام آن است.

انتهای پیام/  د م

توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی گامی در مسیر توسعه صادرات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.