پلمپ چاه‌های غیرمجاز در دشت قره باغ

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس از پُرکردن چاه‌های غیر مجاز دشت قره باغ شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: با اخذ دستور از مراجع قضایی وهمکاری نیروی انتظامی عملیات پُرکردن چاه‌های غیرمجاز در دشت قره باغ شیراز شروع شده است.

وی افزود: این شرکت پارسال دو هزار و ۹۴۸ حلقه چاه غیرمجازدر فارس با صرفه جویی ۲۳۵ میلیون مترمکعب را پر کرد.

دهقانی بیان کرد: امسال برنامه ریزی برای پُرکردن ۲ هزارو ۲۵۰ حلقه چاه انجام شده و در این زمینه با معرفی چاه‌های غیرمجازدشت قره باغ به مراجع قضایی و گرفتن دستورقضایی عملیات پُرکردان تعدادی ازاین چاه‌ها با همکاری نیروی انتظامی شروع شده است.

وی با بیان اینکه با دستور مرجع قضایی فارس دستور پرکردن ۴۴۰ حلقه چاه غیر مجاز در دشت قره باغ صادر شده است، ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ حلقه ازاین چاه‌ها پر شده و مابقی نیز در ادامه پر می‌شوند.

دهقانی اظهار کرد: هم اکنون عملیات مشابهی درشهرستان اقلید نیز در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه ﻃﺮح اﺣﯿﺎ و ﺗﻌﺎدل ﺑﺨﺸﯽ آب‌های زﯾﺮزﻣﯿﻨﯽ تعطیل بردار نیست کندی اجرای این طرح در سال جاری را ناشی از موقعیت زمانی، نبود اعتبارات و برخی مصلحت‌های اجتماعی دانست و گفت: این طرح تا پایان سال در استان فارس با پرکردن دو هزار و ۵۰۰ چاه غیر مجاز ادامه می‌یابد.

وی گفت: اخیرا ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار به اجرای این طرح دراستان فارس اختصاص یافته و در نیمه دوم سال طرح شتاب بیشتری خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس تعداد زیاد چاه‌های پروانه دار را نیز برای منابع آب مشکل آفرین دانست و تصریح کرد: براساس آمار موجود ۱۵.۵ درصد از چاه‌های مجاز و پروانه دار کشور دراستان فارس وجود دارد در حالی که پنج درصد از چاه‌های غیر مجاز کشور دراین استان است، بنابراین باید برداشت‌های مجاز را نیز برای حفاظت بیشتر از منابع آب کنترل کرد.

دهقانی اهار داشت:‌دنبال این هستیم که اضافه برداشت این نوع چاه‌ها راهم کنترل کنیم که نصب کنتور هوشمند از جمله راهکار‌های کنترل برداشت از این چاه هاست و از ۳۶ هزار چاه برقی دراستان فارس برای حدود ۱۲ هزار چاه کنتور نصب شده است.

وی ادامه داد: در پروانه این چاه‌ها ساعت کارکرد درج شده، اگر یک چاه بیش از ساعات مجاز برداشت کند می‌توان برق چاه را قطع کرد. شرکت‌های توزیع برق اکنون به راحتی می‌توانند برداشت این چاه‌ها را کنترل کنند.

دشت قره باغ در فاصله ۱۵ کیلومتری شیراز است.
انتهای پیام/ر

۴۴۰ چاه در دشت قره باغ پر و مسلوب المنفعه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.