محمود عباس وتوی قطعنامه پیشنهادی مصر درباره قدس را محکوم کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اقدام آمریکا در وتوی پیش نویس قطعنامه مصر درباره قدس اعلام کرد که آمریکا با این وتو، جامعه جهانی را «بی ارزش» برشمرده است.

محمود عباس: وتوی قطعنامه پیشنهادی مصر درباره قدس را محکوم می‎کنیم/ریاض المالکی:مجمع عمومی سازمان ملل نشست فوق‎العاده برگزار کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از پایان نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین، وتوی پیش‌نویس قطعنامه مصر درباره قدس توسط آمریکا را محکوم و آن را «بی‌ارزش بر شمردن» جامعه جهانی دانست.

از سوی دیگر، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطنی در نشست شورای امنیت خواستار نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل پس از وتوی امریکا شده است.

قطعنامه پیشنهادی مصر درباره قدس با وجود ۱۴ رای مثبت اعضای شورای امنیت، به دلیل وتوی آمریکا تصویب نشده است.

 شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه شب در خصوص قطعنامه پیشنهادی مصر درباره بیت‌المقدس رای‌گیری کرده است. «نیکلای ملادینوف» نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه در ابتدای جلسه با سخنرانی درباره وضعیت جاری در سرزمین‌های فلسطینی، بر تداوم شهرک سازی‌ها در اراضی اشغالی توسط رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و این اقدامات را «غیرقانونی» خواند.

از سوی دیگر، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین، با دفاع از مواضع دولت دونالد ترامپ در قبال بیت‌المقدس تاکید کرده که واشنگتن اشتباه دولت قبلی آمریکا در موضوع مذاکرات سازش را تکرار نخواهد کرد.

انتهای پیام/

محکومیت وتوی آمریکا در قطعنامه قدس از سوی محمود عباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار