بازسازی واحدهای مسکونی؛

آغاز کار بازسازی واحد‌های مسکونی اسلام‌آباد غرب در کرمانشاه

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان گفت: کار بازسازی واحد‌های مسکونی اسلام‌آباد غرب در کرمانشاه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان واگذارشده که ارزیابی واحد‌های روستایی پایان‌یافته و کار ارزیابی در واحد‌های متقاضی در سطح شهر نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به زلزله مخرب اخیر کرمانشاه اظهار داشت: بازسازی اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان واگذارشده است.

وی افزود: دو روز بعد از زلزله در این شهرستان مستقر شدیم که در حال حاضر ارزیابی واحد‌های روستایی پایان‌یافته است و کار ارزیابی در واحد‌های متقاضی در سطح شهر نیز در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان عنوان کرد: تمام واحد‌های خسارت‌دیده براثر زلزله مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و خانوار‌های خسارت‌دیده به دودسته اصلی و فرعی تقسیم‌شده که در ابتدا کار خانوار‌های اصلی به‌صورت اولویت انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه هیچ فرد غیرمتخصصی به مناطق زلزله‌زده جهت ارزیابی اعزام نشده است تصریح کرد: تمام افرادی که به مناطق زلزله‌زده اعزام‌شده‌اند، افراد مجرب و عضو نظام‌مهندسی کشور هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: برای تمام واحد‌های خسارت‌دیده شهری ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و شش میلیون تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود و افراد خسارت‌دیده متولی ساخت‌وساز هستند.

وی با بیان اینکه در روستا‌ها نیز ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود گفت: ضوابط مهندسی باید در کار ساخت‌وساز این واحد‌ها رعایت شود، در این مناطق تنها بنیاد مسکن وظیفه تهیه نقشه و نظارت را بر عهده دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: واحد‌های مسکونی و تجاری که در سطح شهر و روستا‌های اسلام‌آباد غرب نیازمند نوسازی باشند نیز کار بازسازی آن‌هابر عهده بنیاد مسکن است.

انتهای پیام/م

کار بازسازی واحد‌های مسکونی اسلام‌آباد غرب در کرمانشاه آغاز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار