طرح کارورزی برای جذب نیرو؛

استقبال نکردن کارفرمایان از طرح کارورزی برای جذب نیرو

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: کارفرمایان برای جذب فارغ التحصیلان بروجردی ازطرح کارورزی استقبال کمی دارند و تا کنون بیش از ۱۶۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده که تنها ۲۰ نفر جذب شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالعلی گیوه کی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد  گفت: با توجه به آمار بالای بیکاری، طرح‌های مختلفی برای جذب بیکاران در حال اجراست که یکی از این طرح‌ها اجرای طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان جویای کار بوده است.

 وی اضافه کرد: در بروجرد ثبت نام و استقبال فارغ التحصیلان برای این طرح بسیار خوب است، اما پذیرش این افراد از سوی کارفرمایان برای جذب در کارگاه‌ها بسیار ضعیف است به طوری که تا کنون یکهزار و ۶۰۳ نفر در بروجرد برای این طرح ثبت نام کرده که فقط ۲۰ نفر جذب شده اند.

 گیوه کی اظهار داشت: ۴۱ واحد پذیرنده در این شهر وجود دارد که چندان رغبتی برای پذیرش فارغ التحصیلان ندارند البته در برخی از مواقع رشته دانشگاهی فارغ التحصیلان با رشته مورد نیاز این کارفرمایان هماهنگی ندارد و این یکی از دلایل عدم استقبال کارفرمایان شده است.

 به گفته وی در صورتی که کارفرمایان از این افراد جذب کنند مشمول مشوق‌هایی می‌شوند و نیاز است جذب نیرو‌های دانشگاهی توسط کارفرمایان صورت گیرد.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد با اشاره به اشتغال فراگیر افزود: تا کنون ۴۹ پرونده متقاضیان به بانک‌ها معرفی شده که این فراد متقاضی ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات هستند که با دریافت این تسهیلات می‌توانند زمینه اشتغال ۸۱۷ نفر را فراهم کنند.

 وی بیان کرد: همچنین در راستای مشاغل خانگی و ارائه تسهیلات تا کنون ۱۰۰ متقاضی به بانک‌ها معرفی شده اند که به هر کدام بین ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

 انتهای پیام/م

کارفرمایان از طرح کارورزی برای جذب نیرو استقبال خوبی نمی‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.