سه دهم درصد از وزن صادرات کشور متعلق به استان سمنان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت : سه دهم درصد از وزن کل صادرات کشور به این استان تعلق دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان سمنان با بیان اینکه سه دهم درصد از وزن کل صادرات کشور متعلق به استان سمنان است گفت : ارزش دلاری صادرات استان سمنان ۲۶ درصد رشد داشت که نشان می دهد صادرات در وضعیت فعلی یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام محسوب می شود.


وی با بیان اینکه افزایش تولید ناخالص ملی یک ضرورت است، افزود:در سالجاری ۲۸۱ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۱۱۹ میلیون دلار کالا از استان سمنان صادر شد که از نظر وزنی ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه طی سالجاری بیش از نیمی از کالاهای صادراتی، محصولات صنعتی بوده است، ابراز داشت: طی این مدت عمده ترین گروه های کالایی صادراتی استان سمنان، محصولات صنعتی، ساختمانی و معدنی، کشاورزی و دامی و فرآورده های نفتی و پتروشیمی را شامل می شود.


اسودی با بیان اینکه طی سالجاری بیش از ۲۴ میلیارد دلار کالا از کشور صادر شده است، تصریح کرد: هیدرو کربن سبک، شمش سرب، مواد شوینده، سیمان، کاشی، کابل، کولر و... از اقلام عمده صادرات در استان سمنان به شمار می رود که طی سالجاری به کشورهایی نظیر کره، امارات، عراق، افغانستان، ترکیه، ویتنام، ایتالیا، ارمنستان، هند و ترکمنستان ارسال شده است.


وی با بیان اینکه صادرات تکرار عزم ملی است، افزود: علیرغم مشکلات اقتصادی کشور استان سمنان در وضعیت خوبی قرار دارد که اگر تسهیلات صادراتی در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد و قطعا شاهد شتاب بسیار خوبی در حوزه صادرات خواهیم بود.


انتهای پیام / ه


ارزش دلاری صادرات استان سمنان ۲۶ درصد رشد داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.